#1 Skrevet Mai 24, 2010 AC-pumpen på min Audi V8 fungerer ikke slik den skal. Den slår inn med en gang jeg slår på ACen, men slår ut med en gang etterpå. Slik fortsetter med jevne mellomrom helt til jeg ikke slår av ACen. Det kommer også en ulyd med en gang den slår inn, men slutter med en gang den går av. Noen som har noen tips å komme med? Mvh. Eirik Øygarden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2010 fritt for gass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2010 Vel, det er en ting jeg kan sjekke. Men er ikke lenge siden jeg fikk fyllt på ny gass og denne lyden kan jeg ikke huske at var der når jeg var tom for gass... Men det er kanskje en funksjon som gjør at pumpa slår inn og ut om det er for lite gass eller tomt? Mvh. Eirik Øygarden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2010 Vel, det er en ting jeg kan sjekke. Men er ikke lenge siden jeg fikk fyllt på ny gass og denne lyden kan jeg ikke huske at var der når jeg var tom for gass... Men det er kanskje en funksjon som gjør at pumpa slår inn og ut om det er for lite gass eller tomt? Mvh. Eirik Øygarden Du har høytrykksbryter og lavtrykksbryter. Lavtrykksbryteren slår inn og skrur av kompressoren når trykket i systemet blir for lavt, og høytrykksbryteren skrur av kompressoren når trykket blir for høyt. Hvordan fikk du testet anlegget ditt før du fylte gass? Fikk du bare vakuumtestet det, eller trykktestet de ved å kjøre 30-40 bar på det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2010 Det ble kun vakumtestet. Jeg har ikke fått sjekket om det er nok gass på det enda. Men håper på å få sjekket det snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 27, 2010 Det ble kun vakumtestet.Jeg har ikke fått sjekket om det er nok gass på det enda. Men håper på å få sjekket det snart En vakuumtest er ofte ikke nok. Dersom du får et firma som driver med hvac til å kjøre høytrykk på anlegget, så vil du finne ut hvor det er lekk. Når du har fått anlegget tett og skal fylle det, kan det være en idé å få på noe sporingsvæske (fargestoff), så det er lettere i fremtiden å finne lekkasjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 27, 2010 Flott! Må få ordnet dette. Så mest sansynlig er det bare at det er for lite gass på anlegget. Da får jeg bare hoppe i det og prøve å finne ut hvor det lekker Mange takk for hjelpen igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 28, 2010 Flott!Må få ordnet dette. Så mest sansynlig er det bare at det er for lite gass på anlegget. Da får jeg bare hoppe i det og prøve å finne ut hvor det lekker Mange takk for hjelpen igjen! Ja, det er jo mest sannsynlig for lite gass på anlegget, men ac-anlegg er jo som et kjøleskap og det skal jo være 100% tett. Du fyller vel ikke kjøleskapet ditt hvert år, gjør du vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...