#1 Skrevet Mai 25, 2010 Ser dekkonline har meget gunstige priser på disse dekkene. Noen som har testet de? Holder dekkene mål? Trenger nye 225/45-17 til Passaten. Takker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2010 Så billige dekk som man får på dekkonline.com så hadde jeg definitivt lagt i noen kroner for å få skikkelige dekk på bilen. Hva med Hankook? Det kommer generelt greit ut på tester og er også ganske billige. Selv kjøpte jeg Goodyear Eagle F1 Assymetric til 1030kr pr dekk i samme dimensjon og de dekkene er rett og slett fantastiske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2010 Så billige dekk som man får på dekkonline.com så hadde jeg definitivt lagt i noen kroner for å få skikkelige dekk på bilen. Hva med Hankook? Det kommer generelt greit ut på tester og er også ganske billige. Selv kjøpte jeg Goodyear Eagle F1 Assymetric til 1030kr pr dekk i samme dimensjon og de dekkene er rett og slett fantastiske. Dette er jeg helt enig i. Disse Sunew-dekkene har jeg aldri vært borti, men har vært borti andre tvilsomme merker og erfaringsmessig holder det en stund både på vått og tørt, men så begynner egenskapene på vått og gå på helsa løs - for å si det slik... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2010 jeg har ikke kjørt på dem selv. men han 2 kompiser som har brukt et par sett og da har vært fornøyd. selvsagt det er et billig dekk så det er jo et sånn midt på 3 dekk når det kommer til alt. jeg kommer nok også til å handle det neste gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2010 Billigdekk er alltid dårlige på et eller annet. I beste fall er slitestyrken dårlig, i verste fall er grepet dårlig. Når det er så billig for litt mer anerkjente merker som på http://www.dekkonline.com er det etter min mening lite vits i å "sjanse" på noe greier som kan vise seg å ha elendig grep eller støye som massive jernhjul. Går man litt opp i pris får man anerkjente dekk fra f.eks. Hankook, Kumho eller lignende, som er relativt rimelige, men samtidig gode. Erfaringsmessig er det enorm forskjell mellom jalladekkene som er billigst og de på middels prisnivå, mens forskjellen er liten mellom middels og premium.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2010 Jeg kjørte på sunew på gamlebilen og var kjempefornøyd. Slapp bare når jeg ville det, både på vått og tørt. Følte meg mye mer utrygg på nankang-dekka jeg hadde på min nåværende bil. Men billigdekk kan være skummelt ja. En kompis som har linglong sier det er som å kjøre på is.. Vær btw OBS på at dekkonline er direkte berørt av streiken, og ikke aner når de kan få levert ut dekka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 25, 2010 Billigdekk fungerer sikkert fint dem , til du virkelig trenger gode egenskaper i ett dekk:p Har ikke lest noe om de sunew dekkene men Motor testet disse billigdekkene for en stund siden : Fullrun HP 199 (235/40 R18 W ) : " Brede og lave dekk som får bilen til å se tøff ut er vanligvis dyre. Fullrun er et meget billig alternativ fra Kina , men oppfører seg deretter. Kjørekomforten er dårlig , støyen høy og grepet på våt vei på linje med et slitt , piggfritt vinterdekk. Dekket skal være bygget for 270 km/t, men våre testere var redde allerede ved 100 km/t.Annbefales ikke." Du får det du betaler for altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 25, 2010 Jeg kjørte på sunew på gamlebilen og var kjempefornøyd. Slapp bare når jeg ville det, både på vått og tørt. Følte meg mye mer utrygg på nankang-dekka jeg hadde på min nåværende bil. Men billigdekk kan være skummelt ja. En kompis som har linglong sier det er som å kjøre på is.. Ja, de fleste dekk slipper når man vil det eller kjører for at de skal gjøre det. Jeg klarer også å få F1-dekkene til å slippe, men det skjer selvfølgelig ikke under vanlig kjøring. Jeg tror heller ikke det finnes mange dekk som slipper under vanlig kjøring innenfor lovlige hastigheter på norske veier, med mindre man har med andre forhold enn tørr og jevn asfalt å gjøre. For det er nettopp i det ene tilfellet at man hadde trengt den ekstra friksjonen, litt bedre vannplaningsegenskaper eller bedre bremseegenskaper på våt vei, at de kronene man våren før sparte på å kjøpe jalla-dekk medfører at man får et katastrofalt utfall. Det skjer selvfølgelig ikke med alle som kjøper slike dekk, spørsmålet er vel heller: "Tørr du ta sjansen på at det ikke skjer deg?" Forøvrig så er vel også Nankang et dekk i billig-middels-klassen. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 25, 2010 Nankang skal vel være et helt "OK" dekk ja, men S3en slapp så mange ganger på ræva på stygge tidspunkt i høyere hastigheter at jeg vetikke om jeg orker det dekket igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2010 Kjører selv på Nankang NS2 nå. Dette er sesong 3 jeg kjører på de samme dekkene. Det eneste jeg misliker med dem er dekkstøyen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...