Hjelp til poleringsmiddel/puter?

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å sette sammen en grei poleringspakke.

 

Har tidligere brukt;

Optimum Polish, http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=10

Sonus SFX-2 hvit pute, http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=10&products_id=128

4 ¾” bakplate (roterende)

 

Ser at Optimumen jeg har nå og hvit pute ikke tar alt, så forslag til nye kombinasjoner mottas (antar at en grov og en finere polish, samt passende puter er en grei løsning for en som ikke er profesjonell på dette?).

 

Forslagene må være nettbutikker, gjerne hvor vi får greie priser. :)

 

Ellers, hva bruker dere på gummimatter for å gi dem en friskere svart look uten å bli såpeglatte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M har jo gode og brukervennlige produkter... http://www.godkjemi.no du trenger blå gul og grønn med puter i samme farger.

 

Scholl Purple 9000 er bra på matter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M er nok enkleste valget ja.

Der har du produkter til bra cutting, og til fineste finish.

 

Utenom det vil jeg anbefale scholl serien som du får hos scandicshine.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så 3M fungerer bra?

Skulle hatt noen andre greier hos Scandicshine, så om noen har forslag til tilsvarende (gjerne med produktnavn i tillegg til produsent slik at jeg får rett produkt) hos dem, hadde det vært kjekt (selv om godkjemi.no vurderes sterkt). :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen eksempel på god Audi lakk (passe hard)

 

Korrigering: S03+ på blå pute eller ull

Polering: S17 på sort eller orange pute

Finish: S30/s40 på orange eller sort pute

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S03 Gold ville jeg tatt som rubbing og du kan hoppe over Scholl S17+ og heller kjøpe Scholl S30+ til polering/finish..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S03 Gold ville jeg tatt som rubbing og du kan hoppe over Scholl S17+ og heller kjøpe Scholl S30+ til polering/finish..

 

Hoi kong Bernhard!

Mener du at man her kan klare seg med to runder?

Jeg skjønner at dette er med maskin, men likevel.. To runder er bedre enn firåtjue.

Ble ikke fullt så skremmende likevel nå kanskje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17 var om han bare hadde swirls, da isteden for S03+/gold

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoi kong Bernhard!

Mener du at man her kan klare seg med to runder?

Jeg skjønner at dette er med maskin, men likevel.. To runder er bedre enn firåtjue.

Ble ikke fullt så skremmende likevel nå kanskje..

 

Du trenger bare og kjøre to runder ja.

Men på hver runde så har du jo 4-6 eller flere pass på hvert område for at produktet skal jobbe ferdig.

 

Til de som skal polere for første gang så finnest det mange gode videoer på youtube, samt at Bernhard er flittig med å legge ut videoer på detailers club forumet, hvor han viser god poleringsteknikk : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoi kong Bernhard!

Mener du at man her kan klare seg med to runder?

Jeg skjønner at dette er med maskin, men likevel.. To runder er bedre enn firåtjue.

Ble ikke fullt så skremmende likevel nå kanskje..

 

To runder holder, men viktig at man inspiserer nøye etter siste steg om det ligger igjen hologrammer.. Blir blankere med ett siste steg med feks Scholl S40 el 3M UFSE, men det er ikke veldig merkbart.. Men på den andre siden så tar ikke dette stort mer enn 1-2 timer så det kan være verdt det..

 

S17 var om han bare hadde swirls, da isteden for S03+/gold

 

Ok, utifra måten du satte det opp så virket det ikke slik.. Men uansett så er S03 Gold noe helt annet enn S03+.. Lengre kjøretid, bedre cut og ikke like tørr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har sett en del tråder som han har laget, og de er imponerende, men også skremmende.. :P

Videoer har jeg ikke sett enda, det burde jeg kanskje begynne å se litt på.

Men det hadde vært gull om noen lagde en "polish for dummies", som ikke skremte en nybegynner men heller fikk meg til å føle at dette kanskje ikke er noe man trenger å splitte atomer på fritiden for å skjønne seg på.. :)

Og da tror jeg nok at en av dere er de rette å spørre om det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger en stor bilpleieguide her på forumet, og en på dcn forumet

Bernhard og en kar til lagde test av forskjellige compounds, der har de film som viser teknikk såfall.

 

Bernhard: Hørest ut som gold må prøvest ut ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Link til den sistnevnte filmen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen eksempel på god Audi lakk (passe hard)

 

Korrigering: S03+ på blå pute eller ull

Polering: S17 på sort eller orange pute

Finish: S30/s40 på orange eller sort pute

 

Takk for tips! :)

 

Ser at Scandicshine er utsolgt for Scholl-putene, men har Hex-Logic inne - regner med disse går greit, men i hvilke farger?

 

S03 Gold = Oransj eller gul (berre sier "Denne puten brukes til grov rubbing, for å fjerne dype riper osv, meget effektiv." - Hva er forskjellen?)

S17 = Grønn ("Denne puten brukes til grov polering, for å fjerne vaskeriper osv, meget effektiv.")

S30 = Hvit ("Denne puten brukes til fin polering, for å fjerne kjørespor osv.") Eller kanskje blå ("Denne puten brukes til å legge på glaze og veldig fine polisher.")?

 

 

De er også utsolgt for Scholl Purple 9000 - andre forslag til hva som gir matter frisk look? Fungerer det med wet-look for dekk eller blir mattene såpeglatte/klissete da?

 

Bør man ha sealer under voks (eller bare om vinteren?)? Regner med det blir CG 5050-voks om det skulle bety noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt står på lager såvidt jeg kan se ihvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sort Scholl 145mm er utsolgt får jeg beskjed om (mener blå var utsolgt i går også, men mulig det bare var sent for min del).

 

Bakplaten min er 120mm, går det greit med 170mm-pute (som er på lager)?

 

Scholl Purple 9000 er inne igjen ser jeg.

 

Bør jeg ha sealer (jetseal i tilfelle) under voks (CG5050)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.