Rør-føring til intercooler

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har en a4 8e 2002 mod sedan som akkuratt har vært inne på lakking hvor de måtte gjøre om rørføringen til IC'en for å få på nye fangeren. problemet er nå at ladetrykket ikke kommer før rundt 5k, noe som er litt i seneste laget for min smak :)

 

Kort spurt: er det noen som vil ta på seg å korte ned føringene? Jeg har verken kompetanse eller deler liggende til å gjøre dette selv med et bra resultalt. Regner med enkelte har sånt liggende.. For all del, kan hende rørene holder lenge også, bare kuttes og flyttes på.

 

Det er altså en FMIC det er snakk om :)

 

Cheers!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,

 

Har en a4 8e 2002 mod sedan som akkuratt har vært inne på lakking hvor de måtte gjøre om rørføringen til IC'en for å få på nye fangeren. problemet er nå at ladetrykket ikke kommer før rundt 5k, noe som er litt i seneste laget for min smak :)

 

Kort spurt: er det noen som vil ta på seg å korte ned føringene? Jeg har verken kompetanse eller deler liggende til å gjøre dette selv med et bra resultalt. Regner med enkelte har sånt liggende.. For all del, kan hende rørene holder lenge også, bare kuttes og flyttes på.

 

Det er altså en FMIC det er snakk om :)

 

Cheers!

 

ka i alle dager? At røra er litt lengre skal ikke ha noe å si på hvor og når tid turboen begynner å lade.

Greit du har liten turbo, men den fyller nokk røra dine såppass fort uansett såden skal ikke komme 3000rpm seinere av den grunn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du vel mest sannsynlig en heftig lekkasje en plass ja! Bilen din skal spoole på 2500rpm senest!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å se over disse silikonbøyene eller hvilke silikondeler som er brukt?

Kan det være at disse som måtte "legge om røra" bare har brukt makt for å bende unna ting, og dermed har fått en brå brett på et sånnt bend eller noe?

For at den skal spoole så mye seinere enn før hørest snålt ut, de har vel ikke lagt metersvis med nye rør heller..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om en GT28RS turbo. Jeg tenkte selv lekasje, men "idle" trykket ser ut til å være stabilt og holder seg der det alltid har vært, og bilen ser ikke ut til å slite med å holde 1.5bar når den først har ladet heller.. den bruker bare lenger tid på å nå maks trykk. Den ladet fult på rundt 3.8-4.0 før, nå ca på 5000.

 

Jeg har som sagt ikke gjort noe med saken selv, har ikke tatt av fangeren for å sjekke ut koblingene da jeg ikke har noe deler til å ordne det uansett. Rørføringen har generelt ikke vært ideel fra dag 1, men nå skal den visst være "unødig" lang på begge sider. Hvor mye dette utgjør i ladetrykk vet jeg lite om, men kan fort tenke meg at det har blitt en god del unødig CM med piping.

 

Hvorvidt det er dette som er grunnen til ladetrykket er jeg heller ikke sikker på, jeg tok kontakt med de som lakket for meg og de sa at det eneste som var gjort var å endre IC pipingen, og en på #vwaudi-club @ EFnet (iRC) bekreftet for meg at dette mest sannsynlig også var grunnen for et senere ladetrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han du snakka med på IRC misforstod litt problemet, han duden der var nemlig meg. :D

Det skal ganske mye ekstra rørstrekk til for at det skal bli forsinka med så mye som du forteller. Så da er det i mine øyne mer trolig at det er noe som bremser lufta, for når du da først oppnår trykket så vil det jo være konstant, men turboen vil jobbe hardere med mottrykk, det blir det samme som å montere sugerør ut fra turboen som går over i kloakkrør bakom liksom..

Så bare ta av fangern og se om noen silionbend eller noe ser ut som de har fått seg en knekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ta et eksempel. Jeg med dog litt større snurre en deg hadde orginalt 3B innsug før. Og det blir laang rørgate iforhold til AAN innsuget som jeg har nå. Merket ikke noe til at jeg fikk kortere rør ivertfall.

Det er nokk noe som bremser lufta di. Ellers så er det bare en tilfeldighet at det problemet kom akkurat no når dei har holdt på med bilen. Det har ivertfall ingenting med at den er litt lenger en den var.Det er ivertfall sikkert:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har du helt rett i Ole Johnny. Ser ut som det er brukt et plastrør med "hakk i", noe a la:

 

DSC01835.JPG

 

Så om noen har litt rørbiter og vil ta på seg jobben med å hjelpe en stakkar i nød, så send gjerne en PM. Jeg betaler selvsagt for materiale og arbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne:-)

 

Så om noen har litt rørbiter og vil ta på seg jobben med å hjelpe en stakkar i nød, så send gjerne en PM. Jeg betaler selvsagt for materiale og arbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.