#1 Skrevet Mai 26, 2010 (endret) Skal kjøpe meg ny bil om dagen og har et lite dilemma angående fargevalg på interiøret. Skal kjøpe en sort Skoda Superb stasjonsvogn, men er usikker på hvilken farge jeg skal velge på interiøret. Valget står mellom sort skinn/alcantara eller creme skinn/alcantara. Syns at creme er dritlekkert på sort bil, men antar at det er kjempeupraktisk når jeg skal ha barn i bilen? Vil dongeri og andre mørke klær smitte av og gi stygge skjolder? Noen som har noen synspunkter og råd? Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden, så jeg plasserte den her blant dere bilpleieguruer i håp om å få et svar fra noen som hadde litt erfaring fra rens og pleie:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2010 Dongeri o.l. kan gi smittefarge på lyst skinn ja, spesielt på lite behandlet skinn. For bevaring og beskyttelse av lyse skinnfarger, bruk denne.. Denne bruker du istedet for vanlig skinnpleie de to første gangene, har best effekt hvis den tas i bruk tidlig, så avventer du en måneds tid, gjør rent og går på med en ny behandling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2010 Dongeri o.l. kan gi smittefarge på lyst skinn ja, spesielt på lite behandlet skinn. For bevaring og beskyttelse av lyse skinnfarger, bruk denne.. Denne bruker du istedet for vanlig skinnpleie de to første gangene, har best effekt hvis den tas i bruk tidlig, så avventer du en måneds tid, gjør rent og går på med en ny behandling. Takker for svar. Jeg er i kjempetvil om hva jeg skal bestille. Har planer om å ha denne bilen i min. 5 år og da blir det noen km. i setene. Fornuften sier gå for sort interiør, men hjertet sier creme. Spørsmålet blir hva man skal lytte til. Så forresten en A6 med lyst interiør. Den var en 2007 modell og gått noen og 90 000. Der var interiøret alt annet en pent. Alcantara hadde fått en riktig så gufsen farge i førersetet og var nuppete. Det kommer tydligvis an på hvordan ting blir behandlet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2010 Så forresten en A6 med lyst interiør. Den var en 2007 modell og gått noen og 90 000. Der var interiøret alt annet en pent. Alcantara hadde fått en riktig så gufsen farge i førersetet og var nuppete. Det kommer tydligvis an på hvordan ting blir behandlet. Blir akkurat som med alt annet, uten vedlikehold forfaller ting fort ved bruk. Til Alcantara bruker du ett vedlikeholdssett for microfiber, ikke bruk for mye vann 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2010 Da har fornuften koblet inn igjen og jeg er nå 99% sikker på at det blir mørk interiør. Jeg forandret topic for å få noen tips om hvordan behandle det nye interiøret når så langt kommer. Er det Nanolotus på som gjelder for impregnering av Alcantara? Hva med skinnet; colourlock + en eller annen form skinnpleiemiddel? Kjempetakknemlig for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 4, 2010 Svart er definitivt det beste, deretter bruker du Dynamix skinnkrem 3-4 ganger i året... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 4, 2010 Er nok veldig fornuftig med sort interiør.. Da Passat'en var ny, så jeg en utstilt modell hos Møller med lyst skinn og alcantara interiør. Det var allerede skikkelig stygt og møkkete etter at folk kun hadde prøvesittet i butikken. Dette var heller ikke lenge etter at den kom i butikken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 4, 2010 Lyst skinn er pent, men alt vises bedre.. Go black! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 5, 2010 Svart er en god løsning.. Ville investert i skinnpleiesettet til Swissvax, samt Alcanta, som er en alcantara rens.. Bruker begge deler regelmessig på skinnet i bilen min og det er fortsatt veldig pent til tross for 165.000 km.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 5, 2010 Hei, se her var det kommet noen fornuftige svar:) Bilen er som sagt bestilt og det ble med skinn og alcantara i sort;) Ser at det finnes forholdsvis mange typer skinnpleie, men heller få pleiemidler for alcantara. Swissvax skal sjekkes ut ASAP. Har prøvd å finne ut litt om impregnering av alcantara, noen som har noen tips å komme med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 5, 2010 Leather Master har en som heter Nubuck Protector, jeg bruker den også og gull den også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 6, 2010 Husk at Alcantara er et stoff, og kan vaskes og impregneres som det. Vil tro at stoffrens og 3M impregnering funker bra uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 8, 2010 Tror du det er nødvendig å impregnere da? Jeg hadde noen spyrunder i forrige Passat med skinn og alcantara (datteren på 14 mndr er ikke glad i å kjøre bil..). Til tross for beskyttelse under setet og i ryggen, så kom det et par ganger mye på setet i bilen også. Ikke noe problem å få bort, veldig "flekkvennlig" stoff. Det var verre med de bittesmå hullene i sømmene, for å si det sånn... (Nå er det reisesykearmbånd og evt. reisesyketabletter som gjelder på lengre turer.. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 8, 2010 Nå her jeg sjekket litt vedrørende Swisswax og funnet frem til produktene: Swissvax Leather Care Kit og Swissvax Alcantara Cleaner 250 ml. Burde ikke dette funke knall? Sjekket opp leathermaster også og de var jo veldig rimelig i forhold til Swisswax. Er ikke alltid like lett å velge.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 8, 2010 Med tanke på at de aller, aller fleste _aldri_ gjør noe med interiøret, og det som oftest ser bra ut etter 200'km, tipper jeg man kommer veldig langt med bare skinnvoks og en rens i ny og ne! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 8, 2010 Nå her jeg sjekket litt vedrørende Swisswax og funnet frem til produktene: Swissvax Leather Care Kit og Swissvax Alcantara Cleaner 250 ml. Burde ikke dette funke knall? Dette. Funker helt knall og er drøyt, så ikke se deg blind på pris. Swissvax, because you are worth it. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...