#1 Skrevet Mai 26, 2010 (endret) Heisann! Monterte Innovate LC-1 på A4'n min igår. Før jeg starter bilen viser den 14,7-14,8. Når bilen starter å går på tomgang viser den 21,8. Den rører seg ikke ved pådra føre jeg får noe ladetrykk, hvis jeg ikke drar på litt på gassen da så skjer det lite egentlig. Kan gasse rolig å få ladetrykk men da ligger AFR på 21,8 fortsatt. Hvis jeg gir på skikkelig så går AFR nedover til 11,5-12 til slutt når jeg har fult ladetrykk. Er det ikke litt rart at den reagerer så tregt? Monterte også Oljetrykksmåler, giveren er montert i sandwichplate. Denne reagerer ikke i heletatt, måleren går bare en gang opp så tilbake når den får strøm. Jeg har montert den så den blir på høyeste punkt på sandwichen. Kan det ha noe å si? Takk for innspill 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2010 På tomgang så skal den ligge på mellom 14,5 og 15 for så å synke i verdi ved mer pådrag, dvs feitere blanding. Viser den 21,8 er noe veldig veldig galt!! Har du eksoslekkasje? Er det tett rundt lambdamutteren? Tror neppe bilen ville gått på så mager blanding. 11,5 til 12 på pådrag og fullt ladetrykk er ok, da får den ihvertfall nok bensin:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2010 Har nok eksoslekasjo, misstanke om lekkasje ved lamdamutter. Kan jo prøve å bytte plassering på lambdaene å se om hulle til den orginale er bedre? Men eksoslekasje ett stykke etter lamda har vel ikke så mye å si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2010 Har nok eksoslekasjo, misstanke om lekkasje ved lamdamutter. Kan jo prøve å bytte plassering på lambdaene å se om hulle til den orginale er bedre? Men eksoslekasje ett stykke etter lamda har vel ikke så mye å si? Ok, ja det må være noe som gjør at du får slike verdier på afr. Har vært borti at lambda blir litt "satt ut" når det er eksoslekkasje rundt den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2010 Jeg målte 14.7 ca når jeg testet den første gangen, da var den kobla til orginal lambda hullet. Sikkert der problemet er. Dårlig sveisa det nye:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2010 Evt feil vinkling. Skal vel være maks et antall grader av fra toppen før du begynner å få rare verdier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2010 Den må sitte helt rett? Men det er hvertfall lekasje der, det merka jeg nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2010 Vinkeln skal ikke ha så mye og si, da den vil sense unasett, men eksoslekasjer vil kunne skape rarer verdier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2010 Den står uansett veldig rett, fordi jeg mener jeg hadde lest det ang vinkling. Men lekasjen er nok problemet her, bare dritt å må ha av DP'n for å sveise en liten lekasje. Men takk for svar:) Noen som har noe peiling på hvorfor jeg ikke får vist oljetrykket mitt? Ser at når jeg starter bilen eller den drar igang skjer det noe på måleren. Men ikke når motoren går? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2010 He he, tenkte jeg skulle lage en sånn tråd selv, men kan vel kuppe din litt:) Men først og fremst, hvor langt har du plassert sonden fra turboen? det har sikkert noe å si det og, på min så stod det ikke noe annet ang vinklingen enn at den burde være 10 grader over midten av røret for at kondens og dritt ikke måtte komme på sonden. Men så til det jeg lurer på: Min later til å reagere veldig raskt men jeg synes den virker veldig følsom, på cruising f.eks i 80 med helt stabil gass og fart så ligger den å pulser mellom 13 og 15 hele tiden, er DET normalt? Så hvis jeg stopper i et lyskryss f.eks og står på tomgang så kan den gjerne hoppe til 17-18 i det jeg trykker inn clutchen for så sakte men sikkert dale ned til 14,8, når jeg står på tomgang så er den ganske stabil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 26, 2010 Men så til det jeg lurer på: Min later til å reagere veldig raskt men jeg synes den virker veldig følsom, på cruising f.eks i 80 med helt stabil gass og fart så ligger den å pulser mellom 13 og 15 hele tiden, er DET normalt?Så hvis jeg stopper i et lyskryss f.eks og står på tomgang så kan den gjerne hoppe til 17-18 i det jeg trykker inn clutchen for så sakte men sikkert dale ned til 14,8, når jeg står på tomgang så er den ganske stabil. Breibåndslambda målerne er ganske følsomme så på delgass(cruising) kan de være litt urolige. Skal stabilisere seg raskt når man drar på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 26, 2010 Min reagerer veldig rask den også når den reagerer nå. Det er vel normalt. Lest at bredbåndlamda skal monteres rundt 30 cm fra turbo. Enkelte bredbåndslambdaer kan vel overopphetes om de er for nærme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 28, 2010 Tenkte kanskje si ifra at etter litt sliping av gammel pinnesveis å litt tigging så ble lambda mutteren helt tett å måleren viser riktige verdier, kanskje greit å vite om noen andre skulle havne borti samme problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...