#1 Skrevet Mai 26, 2010 Som privatperson har det vist seg vanskelig å få kjøpt Firkantstål, så jeg lurer derfor på om det er andre som har noen gode tips. Jeg personlig har planer om å lage meg en bilroterer (rotisserie) men etter å ha googla opp og ned i mente ser jeg det florerer av samme spørsmål. Så da er det muligens flere som drar nytte av det også. Jeg har fokusert rundt/nær Oslo: Gamle ccb stål på furuset. Nå Ruukki Norsk Stål Tibnor Veng ? Bauhaus på Liertoppen? Håper på noen gode nyheter/anbefalinger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2010 Et mekansiskverksted feks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2010 Jeg får kjøpt det på mitt lokale mekaniskverksted iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2010 Kan få kjøpe av meg. Veldig privat og du slipper kvittering. Regner med du mener firkantrør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2010 Ja stemmer, firkantrør Høres bra ut, er dette noe du har liggende eller må bestille opp? Jeg skal finne ut dim. og lengder jeg trenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2010 Ja stemmer, firkantrør Høres bra ut, er dette noe du har liggende eller må bestille opp? Jeg skal finne ut dim. og lengder jeg trenger Har diverse dim liggende ja. Har lagd noen vugger og brukt 40x40x2 som er passe til biler under 1200 kg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2010 Det ligger også et utsalg rett før Liertoppen som har skilt langs veien som reklamerer med at de selger stål. Rett ved Statoil som ligger vis à vis Norsk Bildelsenter. Vet ikke navnet desverre, men litt googling eller gule sider får sikkert løst det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2010 Hvis alt annet slår feil så drar du innom en blikkenslager og spør fint der... Har funka for meg opptil flere ganger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2010 Hørt med proffpartner? De kjøper stål for kunder igjennom oss (Smith Stål) Iallefall Proffpartner Tønsberg Veit ikke pris da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 14, 2010 Drar opp denne igjen jeg, da jeg fant en side på nett som selger til privatpersoner, og etter å ha bestilt og mottatt varene kan jeg anbefale denne siden Bestilte 8 lengder a 1,5m med 15x15x1,5mm firkantrør til prisen av 107kr pr lengde, altså ca 70kr pr meter. Bestilte dette den 4 august og idag (14 august) lå hentelappen i postkassen. Rørene ser bra ut og det gikk ikke altfor lang tid å få det levert. Det beste var kanskje at det er fast fraktpris uansett hva og hvor mye en kjøper, 89 kroner De som bor i nærheten av mekaniske verksteder o.l har kanskje muligheten å skaffe derifra, men for alle som bor litt mer usentralt synes jeg iallfall at dette var en meget lettvint og smidig måte å få kjøpt stålrør. Utvalget ellers var jo temmelig rikholdig. Pakken ble sendt fra lager i sverige, sikkert derfor det tok 10 dager og ikke 2-3 som er vanligere med pakker som blir sendt umiddelbart etter ordre er lagt inn her til lands. Her er adressen til nettbutikken: http://www.sloyd-detaljer.no og til firkantrørene: http://www.sloyd-detaljer.no/product.aspx?productid=2475 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 15, 2010 Godt og vite, takk skal du ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 15, 2010 Om du drar ut av Oslo så har i alle fall Hans S Olsen på Mysen et stort lager og selger til privatpersoner. De har lager av firkant rør, rør, L og T profiler, kaldvals og flatjern! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...