#1 Skrevet Mai 26, 2010 Jeg ser det er påtide og etterfylle servoolje på B5en min. Hvilken type skal jeg bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2010 G 002 000 eller G 004 000. Er samme olje, men den har byttet navn en gang. Tror det er G 004 000 den heter nå. Kjøpes hos din lokale VW/Audi sjappe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2010 G 002 000 eller G 004 000. Er samme olje, men den har byttet navn en gang. Tror det er G 004 000 den heter nå. Kjøpes hos din lokale VW/Audi sjappe. Har dem ingen alternativ olje på min lokale Statiol/shell eller Esso stasjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2010 Har dem ingen alternativ olje på min lokale Statiol/shell eller Esso stasjon? Nei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2010 Nei.. uff.. Skal kjøre på jobb imorgen (12mil) og tibake igjen på mandag. Får bare håpe det ikke krømper ytterligere da. Er jo laaaangt under minimum i tanken. Var ikke girolje et ok alternativ til servoolje tidligere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2010 joda. lhm+ fra biltema eller andre merker.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2010 skal ikke tilfeldigvis kjøre sørover? har litt servo olje liggende i garasjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2010 jeg kjøpte olje på bilextra. grønn. er vel i grunn til citroen hydrauliske greier. funker krem den koster ikke stort på liter'n heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2010 skal ikke tilfeldigvis kjøre sørover? har litt servo olje liggende i garasjen Nei, skal østover, til Fosen: rolleyes Får vel bare håpe det går greit å kjøre, får heller kjøre oppom Møller når jeg kommer hjem, så det blir rett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2010 Fuchs har en servoolje som skal være godkjent av VAG. Oljelageret.no har den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 26, 2010 men du trenger ikke bruke olje som har vag godkjenning.. holder mest sannsynligvis med at det er lhm+.... fyller du derimot atf så vil det trolig begynne å lekke etter kort tid... atf er da rød.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 26, 2010 Advarer sterkt mot å bruke feil olje. Det gjorde forrige eier på min bil, nå har jeg akkurat byttet servopumpe, og tannstaget er ikke helt optimalt. Advarer også mot å ha for lite olje, servopumpene liker ikke å ha luft i systemet.. da ryker de fort! Oljen er forholdsvis billig hos møller også, ingen penger å spare på å gå andre steder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 26, 2010 1liter olje koster ca 160kr hos møller, og fargen på den var grønn ... Oljen min hadde mistet egenskapene så den bare skummet, en mekaniker da at det kunne skje av og til .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 26, 2010 Kan fint putte på andre enn den som vag selger, bare en ikke blander rød og grønn. Og du bytter jo ikke alt her så bare å fylle opp med hvilken som helst olje så lenge det er samme farge som den du har fra før... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 26, 2010 om du har fått problemer etter at du har helt på en annen olje en vag sin så er det fordi du har enten helt på feil olje, gjort noe feil, eller rett og slett vært uheldig.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 28, 2010 låner denne tråden litt.. servopompa røyk akkurat på 2er golfen. bestillte ny fra usa, noen so mahr bald nr på servo olja? kansje jeg kan bruke noe mercedes greier.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 28, 2010 Mener jeg leste engang at alle vw/audi fra rundt 88 eller noe skulle bruke samme smørjen.. Vet at mange har brukt ATF-olje også, men dette kan tydeligvis gå utover pakninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...