#1 Skrevet Mai 26, 2010 hei æg he just overhalt g60 motoren min æg skiftet stempelringer rådelagre veivlagre pakninger og div.. nå når æg startet den så sveiv den forsåvidt greit men etter 5 min sotet den pluggene og bilen ryker eindel litt sånn svart brunt.. tåli likt som ein dieselbil som gir på. det æg er redd for er at oljeringen enten he satt sæg fast eller knekt..men det er ingen ulyder heller og teperaturen på oljen ligger veldi fint det samme gjør vannet. kompen ligger litt over 8 bar på alle sylindrene.. er det noe annet som egentelig kan være synderen eller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2010 ingen som har vært borti liknede..æg he nå begynt å tenke på om det kan ha noe med olje åndingen på toppen..men hvet ikkje komm med tips folkens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2010 jeg trenger hjelp motor guruer.. er det noen slags måte å få sjekket om det er oljeringen som er gåen eller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2010 gi folk tid til å svare juster COpot til 500ohm. la bilen få gå seg inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2010 co pot er rikti jeg har målt den .. æg er så rastlaus skjønner du..he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2010 Hvit røyk - Vann Blå røyk - Olje Svart - For mye bensin Sjekk om du har alle jordinger i orden og at du har koblet til lambda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2010 lambda er ikkje koblet..men kan aldri tru at det skal ha så mye å sei. æg kjørte dennn bilen med motoren i nesten 2 år uten lambda uten fuskeslag. røyken er veldig svart når æg tenker etter. men hvordan kan jeg få gitt den mindre bensin...æg he heilt org bensintrykkregulator.. motor er bygd inn i en golf gti som hadde pf motor før. kan bensinpumpa ha noe å sei eller gammel bensin..bensinen er ca 2 år gammel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2010 Hvit røyk - VannBlå røyk - Olje Svart - For mye bensin Sjekk om du har alle jordinger i orden og at du har koblet til lambda hadde du giddet å satt opp hva som regulerer bensintrykket???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2010 det er bensintrykksregulatoren. mekanisk sak med vakuum på seg fra innsuget sitter på venstresiden av fuelrail (OT: æg er ikke ett ord i norsk/nynorsk boka) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2010 kan bensinpumpa ha noe å sei eller gammel bensin..bensinen er ca 2 år gammel Jeg fikk start på en gammel MG1300 med 10-år gammel bensin, men den røyk svart og gikk bare såvidt inntil frisk bensin ble fylt på. På Yamaha FZR 1000 merket jeg at 5 måneder gammel bensin ga litt mindre effekt og noe fusk på høyere turtall, ble fint med frisk bensin. Tviler på at to år gammel benisn gjør at det blir kullsvart eksos, men det er vel smartest å få noen friskere blanding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 26, 2010 Jeg fikk start på en gammel MG1300 med 10-år gammel bensin, men den røyk svart og gikk bare såvidt inntil frisk bensin ble fylt på. På Yamaha FZR 1000 merket jeg at 5 måneder gammel bensin ga litt mindre effekt og noe fusk på høyere turtall, ble fint med frisk bensin. Tviler på at to år gammel benisn gjør at det blir kullsvart eksos, men det er vel smartest å få noen friskere blanding. ang det der, man kan seriøst LUKTE at bensina er gammal fæl sur lukt på den da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 26, 2010 Bensintrykksregulatoren som regulere trykket. Holder eit konstant trykk i railen. Ville begynt med å montera lamda. edit. var bare eit kvarter for seint går sånn når ein opner ein haug med faner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 27, 2010 noen fler forslag???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 27, 2010 Sjekk hele ledningsnettet. Se på hjemmesiden til SNS tuning for å se hva de forskjellige pins i kontakten på hjernen er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 27, 2010 ja ja då fant æg ein feil og det var at æg hadde glemt å sette på slange til vakum inn te hjernen. bilen blei med ei gang frisk og fin og sluttet å ryke svart. men nå skjedde det noe annet det er at bilen plutselig ble vanvittig dau. æg prøvde å måle trykket men får liksom ikkje opp noe trykk i måleren . det er just som om at bilen plutselig har fått ei slags sperre og den soter pluggene litt men sviver alikavel tålig reint.. bilen gikk utrolig godt med ei gang æg fikk satt på slangen te hjernen ,,men daffa av etter 1|0 minutters kjøring... noen med forslag nå??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 27, 2010 koblet på lambda enda? Uten den går hjernen i "nødmodus" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 27, 2010 okei då skal æg gi meg..æg gir etter og kobler til lambda... kan den virkeli ha så mye å sei at bilen går i nød ???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 27, 2010 Enhver sensor som enten er koblet fra eller utenfor spec vil gjøre det med Digifant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...