#1 Skrevet Mai 26, 2010 (endret) Kjørte hjem fra jobben idag, og plutselig ga bilen fra seg to rykk og så var den helt død. Ikke nubb sjangs å få den til å tenne igjen... Fikk den hjem igjen og sjekket pluggene. Disse var helt tørre. Gikk over til bensin systemet. Pumpa er bare en måned gammel så den er utelukket. Får bensin frem til mengdefordeleren (eller hva den nå enn heter), men der stopper det. Bensin kommer ikke videre ut til dysene. Hva er det som regulerer dette igjen? Haster ganske så fælt siden jeg er pokka avhengig av bilen for å komme meg til jobb.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2010 Har drevet og letet litt på nettet, og begynner å lure litt på om "diff pressure regulator" delenr 034 133 482 kan være synderen... Denne sitter i framkant av mengdefordeleren og er jo en form for ventil som skal regulere mengden bensin til dysene om jeg har forstått det riktig. Kan denne bare helt plutselig takke for seg, eller jeg helt på villspor her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2010 diff presure regulator trenger du ikke for at bilen skal gå, den er der bare slik at hjernen kan finstille blandinga... og pumpa di er på ingen måte utelukka Men sjekk filter, og om du har fått riktig pumpe... sjekk om spjeldet ditt går fritt... du kan bare ta av en dyse... tjuvkoble punpa og løfte på spjeldet, da skal det komme bensin i dysa, det er nemlig kun mekanisk.... det her lukter litt at pumpa di ikke gir nok trykk for at dysene dine klarer å åpne... veeeldig raskt skrevet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2010 Få målt systemtrykket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 27, 2010 diff presure regulator trenger du ikke for at bilen skal gå, den er der bare slik at hjernen kan finstille blandinga... og pumpa di er på ingen måte utelukka Men sjekk filter, og om du har fått riktig pumpe... sjekk om spjeldet ditt går fritt... du kan bare ta av en dyse... tjuvkoble punpa og løfte på spjeldet, da skal det komme bensin i dysa, det er nemlig kun mekanisk.... det her lukter litt at pumpa di ikke gir nok trykk for at dysene dine klarer å åpne... veeeldig raskt skrevet... Såpass ja... Hvilket spjeld er det du henviser til her? Den som regulerer luftmengden? Virker bare litt merkelig siden pumpa er bare en måned gammel, og den har funket helt utmerket frem til igår. Bensinfilteret er ikke mere enn 4-5 måneder gammelt det heller. Hvilket trykk er det dysene må ha for å åpne? 4-5 bar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 27, 2010 Få målt systemtrykket Skal ta manometeret jeg har på lekebilen og få testet trykket. Hvor skal jeg sjekke dette på best mulig måte? Kanskje greiest å ta det bake ved bensintanken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 27, 2010 Såpass ja... Hvilket spjeld er det du henviser til her? Den som regulerer luftmengden?Virker bare litt merkelig siden pumpa er bare en måned gammel, og den har funket helt utmerket frem til igår. Bensinfilteret er ikke mere enn 4-5 måneder gammelt det heller. Hvilket trykk er det dysene må ha for å åpne? 4-5 bar? om jeg ikke husker feil så er det 3 bar som kreves for at de i det hele tatt skal åpne... men skal vel være minimum 5-6 bar troor jeg.. husker ikke helt i farta ja, den mekaniske lmm'en som sitter på toppen av luftfilterboksen din, den har et spjeld. Så tjuvkoble pumpa.. put dysene i en flaske elns, ta av belgen og løft spjeldet til det forhåpentligvis kommer bensin ut, gjør det ikke det ås sjekk om pumpa går, får nok strøm og sjekk systemtrykket som tore sier.. Joda, men kan jo hende du har kåla no ledninger e.l. som gjør at pumpa ikke for nok ampere til å gi riktig trykk... men som sagt, du kan ha fått feil pumpe også som sagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 27, 2010 Målte bensintrykket og den viste ca 1,5 bar. Og det viste seg å være dårlig jording til pumpa. Fikset det og den startet med en gang. Takk for hjelpen ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...