RS2 bremser på 2,3 20v! hva må til

Anbefalte innlegg

har tenkt å sette på rs2 bremser på audin, men hva må byttes. komplett fjærbein eller kan bare bytte nav,skiver,klosser og caliptere??????

 

Kan det være enklere å bytte til s2 bremser.. Hva må til dær??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel per i dag 4x108 boltsirkel?

 

Da blir det for deg:

S2 bremser: *S2 caliper

*Audi cab V6 skiver (lik S2 men i 4bolt)

Da tar jeg forbehold om innfestingen på caliperene stemmer.

 

RS2 bremser:

bygge om til 5x112 eller 5x130 bolt sirkel pga å få kjøpte store nok skiver.

Da blir det jo S2 nav, RS2 calipere, adaptere og A8/S8 skiver + 5x112 Audi/VW felger

eller å kjøpe RS2 nav og skiver,calipere + RS2/porsche felger

 

Men ta å søk litt mer på nettet så finner du nok mer spec. på hva du trenger, men dette er "grovt"sett hva som må til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel per i dag 4x108 boltsirkel?

 

Da blir det for deg:

S2 bremser: *S2 caliper

*Audi cab V6 skiver (lik S2 men i 4bolt)

Da tar jeg forbehold om innfestingen på caliperene stemmer.

 

RS2 bremser:

bygge om til 5x112 eller 5x130 bolt sirkel pga å få kjøpte store nok skiver.

Da blir det jo S2 nav, RS2 calipere, adaptere og A8/S8 skiver + 5x112 Audi/VW felger

eller å kjøpe RS2 nav og skiver,calipere + RS2/porsche felger

 

Men ta å søk litt mer på nettet så finner du nok mer spec. på hva du trenger, men dette er "grovt"sett hva som må til.

 

Det blir ikke noe problem med innpresset på skivene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel per i dag 4x108 boltsirkel?

 

Da blir det for deg:

S2 bremser: *S2 caliper

*Audi cab V6 skiver (lik S2 men i 4bolt)

Da tar jeg forbehold om innfestingen på caliperene stemmer.

 

RS2 bremser:

bygge om til 5x112 eller 5x130 bolt sirkel pga å få kjøpte store nok skiver.

Da blir det jo S2 nav, RS2 calipere, adaptere og A8/S8 skiver + 5x112 Audi/VW felger

eller å kjøpe RS2 nav og skiver,calipere + RS2/porsche felger

 

Men ta å søk litt mer på nettet så finner du nok mer spec. på hva du trenger, men dette er "grovt"sett hva som må til.

 

Har 4x108 ja, vill helst bort fra det pluss at jeg vill ha større bremser:)

 

Så jeg trenger bare å bytte nav-skiver-caliptere for å få rs2 bremser..

Hvordan blir det me fjærbein og innpress som ble nevt over.

 

Har dette på handa:

RS2 nav foran å bak

Skiver foran-mangler caliptre

caliptere bak-mangler skiver

Fjerbein foran/ vis jeg trenger det da, kan jeg ikke bruke de fjærbeina jeg har på bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner kun til det jeg selv gjør/har gjordt. Og har iutgang punkt bygd min om til S2 og tar da det som utgangs punkt videre. Ved søkt på nettet (og forumet) får man om mange steder der man får forklaring hva som må til får å få Porsche/RS2 på S2. Og da er jo oppskriften ganske enkel: caliper,adapter og bremseskive fra riktig års-og modell av A8/S8 bolt on på S2.

 

Litt info fåes her:

http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1245/a1245.php

http://www.slybadger.com/cars/s2/brakedetail.htm

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=18624&highlight=RS2+bremser

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=12482&highlight=RS2+bremser

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=6435&highlight=RS2+bremser

 

Disse går jo an å lese litt på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og bygge om til S2 på en 90Q20V er egentlig litt "waste" da de er like bortsett fra boltsirk og innpress.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 4x108 ja, vill helst bort fra det pluss at jeg vill ha større bremser:)

 

Så jeg trenger bare å bytte nav-skiver-caliptere for å få rs2 bremser..

Hvordan blir det me fjærbein og innpress som ble nevt over.

 

Har dette på handa:

RS2 nav foran å bak

Skiver foran-mangler caliptre

caliptere bak-mangler skiver

Fjerbein foran/ vis jeg trenger det da, kan jeg ikke bruke de fjærbeina jeg har på bilen

 

Har du delte fjærbein? Vil du ha 5x112 eller 5x130 boltsirkel? (Mye enklere med felger til 5x112 har jeg funnet ut.... : rolleyes )

Med delte fjærbein og 5x130 som valg er det bare å skru på RS2-navet(lagerhuset) foran. Problemet blir drivaksler. Du må ha RS2 drivaksler og 108mm flenser på girkassa.

Bak blir det litt mer arbeid. Lagerhuset(det orginale) må bearbeides en del for å få på plass til RS2 bremsene inkl håndbrekket som er inne i skiva. I tillegg må det spesielle drivaksler til for å få det til å stemme. En RS2 drivaksel passer og på den andre siden må du ha en UR-Q aksling med RS2/200 20v ytterledd. Her må det også byttes til 108mm flenser på bakdiffen.

 

Med 5x112 er det S2-nav/lagerhus, RS2 kalipper og A8-skiver samt drivaksel med ledd som passer i begge ender. Bak er det S2-nav/lagerhus og A3 framskiver sammen med kalipper fra S4(eller var det A8?) samt drivaksler.

Øystein V.(RIP : gråter : ) hadde et slikt framoppsett og var i gang med bakbremser. Egil på ES-tuning fullførte prosjektet så han vet hvilke deler som trengs.

 

Mvh Roger

-89 CQ med RS2-bremser på alle hjul :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 5x112 er det S2-nav/lagerhus, RS2 kalipper og A8-skiver samt drivaksel med ledd som passer i begge ender. Bak er det S2-nav/lagerhus og A3 framskiver sammen med kalipper fra S4(eller var det A8?) samt drivaksler.

Mvh Roger

-89 CQ med RS2-bremser på alle hjul :D

 

Mulig jeg misforstår her nå, men man må vel ikke til med drivakselskift om utgangspunktet er S2 m/5x112 for å få på RS2 bremser foran ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg misforstår her nå, men man må vel ikke til med drivakselskift om utgangspunktet er S2 m/5x112 for å få på RS2 bremser foran ?

 

Har du en S2 trenger du ikke det nei, men bygger man om fra en vanlig Coupe eller 90 må man ha det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne tråden, da jeg skal hive på Rs2 bremser på

coupen.

Er drivakslene like på 3b og 7a? Noen som vet? Finner ikke dette ut i familie albumet gitt:( Var den sånn å forstå at man uansett må bytte det yttre leddet bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

interessant lesing da jeg skal hive 996calippere på :)

hva er egentlig forskjellen på mine drivakslinger 93 mod acoq 2.8 og en s2 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.