#1 Skrevet Mai 27, 2010 (endret) spm1: Hvor mye gamt tåler org s2 driverket? da tenker jeg på grikasse/fordelingsdiff, fram/bakdiff, drivakslinger, drivknuter? smp2 : hva er forsjellen på coupe quattro understellet ifra s2 undertell, er et 2 forsjellige eller er det likheter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2010 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2010 ingen? Vanskelig å si sånn, kommer jo så mye av hvordan du bruker det, er forskjell fra diff og mellomaksling på coupe og sedan, vet ikke om det var det du mente. Men er kassen/driv verket bra tåler det en del uten problemer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2010 spm1: Hvor mye gamt tåler org s2 driverket? da tenker jeg på grikasse/fordelingsdiff, fram/bakdiff, drivakslinger, drivknuter? smp2 : hva er forsjellen på coupe quattro understellet ifra s2 undertell, er et 2 forsjellige eller er det likheter? 1. Kommer an på bruk. Ved all annen bruk enn drag og piruetter holder det lenge, dvs 500hk, men rivstarter og kjøring der et hjul løfter seg og så tar tak igjen kan knekke det meste. 2. Mye likt når vi snakker S2 av typen før -93 dvs med 3B motor. S2 har litt større drivknuter. Ellers er bakdiff, mellomaksling og girkasse nogenlunde like. S2 har litt andre girutvekslinger og drivakselinnfestingene er 108mm kontra 100mm for CQ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2010 Det kommer også litt ann på hvilken årsmodell S2 det er snakk om. -91/-92 Coupe har 01A girkasse som er i samme "familie" girkasse som coupe quattro. S2 har en annen utveksling. Coupe fra -93 og oppover (Med ABY motor) alle stasjonsvogner og sedaner har 01E girkasse, som tåler noe mer enn 01A. Som Fridtjov skriver: hvor mye det forskjellige tåler kommer helt ann på bruken. Rivstarter med slicks på klistra bane, banekjøring med R-dekk eller herjing på gata med vanlige gatedekk??? Generelt er quattro drivverket ganske robust. Jeg anbefaler deg å søke og lese litt rundt på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 28, 2010 takk takk har prøvd og lese litt men fant ikke akkurat de svarene jeg ville ha, for det som er planen og putte en 3b motor i en 89 coupe quattro.. Har aldri eid en audi før så trenger litt teori først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 28, 2010 takk takk har prøvd og lese litt men fant ikke akkurat de svarene jeg ville ha, for det som er planen og putte en 3b motor i en 89 coupe quattro.. Har aldri eid en audi før så trenger litt teori først Skal det godkjennes eller er det en banebil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 28, 2010 Vanskelig å si sånn, kommer jo så mye av hvordan du bruker det, er forskjell fra diff og mellomaksling på coupe og sedan, vet ikke om det var det du mente.Men er kassen/driv verket bra tåler det en del uten problemer Hva er forskjellen mellom diff på coupe og sedan? Hvilken er sterkest? Har brukt 3 girkasser til nå og siste s2 girkasse ga seg på 3dje gir. Da uten noe form for herjing men kun gasspådrag.Mulig jeg har vert uheldig med girkassene. Men hvilken girkasse holder bedre enn s2? 6 trinns fra v8 s4 og rs2? Er det noen flere original kasser som tåler mer. Har forøvrig ikke noe problem med drivakslinger eller diff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 28, 2010 Tror ALM brødrene kan svare deg greit på dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 28, 2010 spm1: Hvor mye gamt tåler org s2 driverket? da tenker jeg på grikasse/fordelingsdiff, fram/bakdiff, drivakslinger, drivknuter? smp2 : hva er forsjellen på coupe quattro understellet ifra s2 undertell, er et 2 forsjellige eller er det likheter? Hei dette har eg kommet fram til ved bruk av VAGcat SPM 2: Coupe Q 2,3 20V og S2 er ganske identiske, men det er større forskjell på coupe´er med chassisnr til 8B-L-003681. -bl.a traversen bak - fjærbein foran/bak -utveksling girkasse..mulig det gjelder alle coupe`er Alle Coupe`er: -bak diffen er identisk..? men det er forskjell på (flange shaft) flens aksel100-108mm pga større drivknuter.. -Bærearmer er forskjellige. -Drivakslinger er forskjellige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2010 Tror ALM brødrene kan svare deg greit på dette.. har snakket såvidt me de.. hjelpsomme karer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 11, 2012 Låner tråden her.. Hva skal til for å montere C4 tdi kassa i S2 avant? Det ble nevnt drivaksler her, Passer s2 akslene på flensene? Er giroverføringen lik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 11, 2012 Låner tråden her.. Hva skal til for å montere C4 tdi kassa i S2 avant? Det ble nevnt drivaksler her, Passer s2 akslene på flensene? Er giroverføringen lik? Ref denne posten så skal det være 01E kasse i din: Coupe fra -93 og oppover (Med ABY motor) alle stasjonsvogner og sedaner har 01E girkasse, som tåler noe mer enn 01A. Da passer alt annet rett i, trolig med unntak av drivlensene foran. Hvis din har like flenser som på S4/S6 så er de ulike på din og 2,5tdi. Mer om 2,5tdi kasse i denne postens linker og i selve tråden generelt. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2061428post2061428 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...