Hull i klimarøret under bilen!

Anbefalte innlegg

Hei, forrige eieren har dunket ned i ett eller annet, og det har medført at beskyttelse lokket er borte og at det har blitt et hull i klima-røret : mad : .

Er det noen som vet om man kan skifte ut en liten del av røret, eller lodde det? Hvor mye bar går det igjennom disse rørene.

Litt kjedelig å møte våren og sommeren med ødelagt klima : bh : .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk loddet et slik rør på 200'en min. Hør med et mekanisk verksted. Nå skal det nevnes at det var en kamerat av meg som gjorde det, til tross for at han brukte mesteparten av arbeidsdagen på det ene hullet. Han var litt storkjefta når han først fortalte hvor lite problem dette skulle være ;) Det var visst ikke så enkelt å få noe til å sitte på den alu-legeringa som brukes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ville ikke gamblet på noe rep av klimarør. Hvis du foretar noe rep på rør og er uheldig å får noe bugs (slagg) som drar inn i kompressoren så er uhellet ute.

Kompressoren havarerer med påfølgene utgifter......

 

Husk ! fylling av anlegget koster også en del, hvis det ikke blir bra første gang så må du fylle anlegget enda en gang ...og kansje enda en gang +++

 

Hva blir slutt summen på dine reparerte rør kontra nye rør som som alltid er best .....?

 

Mekanikere bruker å rep rørene fordi de har gratis fylling..... å gjør jobben selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ville ikke gamblet på noe rep av klimarør. Hvis du foretar noe rep på rør og er uheldig å får noe bugs (slagg) som drar inn i kompressoren så er uhellet ute.

Kompressoren havarerer med påfølgene utgifter......

 

Husk ! fylling av anlegget koster også en del, hvis det ikke blir bra første gang så må du fylle anlegget enda en gang ...og kansje enda en gang +++

 

Hva blir slutt summen på dine reparerte rør kontra nye rør som som alltid er best .....?

 

Mekanikere bruker å rep rørene fordi de har gratis fylling..... å gjør jobben selv.

 

Det er klart det er best å kjøpe et nytt rør, det er ikke tvil om det. Nå var jeg litt heldig da, for det gikk an å se hullet fra enden av røret slik at det gikk an å forsikre seg om at det ikke var slagg inni der som kunne løsne. Mitt rør var på lavtrykkssiden og ble trykktestet med 20 bar før montering. I mitt tilfelle var det gratis å få det reparert, mens en ny slange kosta rundt 3500,- om jeg ikke husker helt feil.

Så klart, det spørs jo litt hvem man snakker med osv.

Kan nevne i farta at Tess tilbød å lage en slange for halve prisen. Med den gamle som mal skulle det ikke være noe problem å få til en likedan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tess er et meget bra alternativ, tror mekonomen også kan levere noe slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svarene :glad: . Jeg tror jeg snakker med Tess, kjenner noen der. At jeg ikke tenkte på det : oops :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg må gjøre noe med rørene mine også.. de er klemt omtrent helt flate.. Koster ca 4500 kroner for begge 2.. Åssen er det å kutte av rørene og sette på slange som tåler litt trykk istede? er bare snakk om 20 cm som må fikses på....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg skal spørre om det er mulig å kutte og bruke en slangebit :confused: . Snakker med de på mandag!

Mvh

Stig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg skal spørre om det er mulig å kutte og bruke en slangebit :confused: . Snakker med de på mandag!

Mvh

Stig

 

 

Høres bra ut! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har satt Tess på saken, men det tar litt tid. Kommer tilbake med oppdateringer : smil :

Stig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør vel bytte filtert i anlegget når det har gått hull og luft og fukt kan ha kommet inn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.