#1 Skrevet Mai 27, 2010 Hoppsann! mulig dette er en liten bagatell, men etter at coil settet er koblet sammen helt etter boka "034 sin installerings guid" så starter MEN går ikke rent.. hva kaller man det (tenner på alle men i feil rekkefølge) skal jo ikke være så sabla vanskelig med dette plugg en play, men tennkabler er nummerert 1-5 samme med modulene, 1-1 og 2-2 den er grei, men må man da sette dem i tennings rekkefølgen til ann motor'n? forslag erfaring som kan bidra til hjelp- settes stor pris på:=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2010 Hei! Håper at det er greit at jeg slenger meg med på denne. Monterte i kveld,men hver gang jeg vrir om nøkkelen er det en halv omdreining, og så er det som om strømmen "suges" bort. Blir ikke kompresjon. Hmm. Er coilene numerert, eller er det samme hvilken jeg bruker som coil 1 og 2 osv?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2010 Plug your new 034 harness into the coils provided in the kit. Plug in the two 3-pin connectors to the factory harness, it doesn't matter which connector gets plugged in to which female 3-pin. These are the coil power leads. Plug in the two 4-pin connectors to the factory harness. Take note that you are plugging them in correctly. You will notice that one connector has 4 male pins, the other has only 2. Make sure the 4-pinned connector gets plugged into the brown/fully populated connector. The other with the missing pins gets plugged into the black female connector with 3 pins. Ser ut som at det bare er dette å tenke på at skal bli rett, det logiske ville jo være å begynne med sylinder nr 1 forfra og bakover men jeg vet ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2010 Sjekk at ledningene som følger med kit'et er ordentlig. Hos meg var det ikke kontakt mellom jordingsledninga og kabelskoen! Den lå bare løst inni strømpen. Ledningsnettet er jo nummerert 1-2-3-4-5, så du må jo passe på at dette matcher med pluggledningene som går ut til hver sylinder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2010 Mitt sett hadde ikke riktig nummerering, (Det har vært forskjeller i kablene inn og ut på POS'ene..) så jeg har tracet alle kablene på nytt! (Også pga. av at jeg har byttet kanaler på POS'ene tidligere!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 28, 2010 Ja ja.. skal se ta på meg tålamod å tenke tur-retur ang det som har blitt sagt hitt til så får vi se om det dukker opp noen kobling's feil et sted. For 4 kontakter å plugge i sammen er ikke så mye som kan bli feil.. om ikke coil ledningene er nummerert feil da.. Tennings rekken på AAN: 1-2-4-5-3. "5 sett fra front av motor." J.Å Bjørkmo updatera om noe nytt da:=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 28, 2010 skal ikke stole på numrering støtt kan være feil om den er som du sier. tenner i feil rekkefølge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 28, 2010 Hei! Håper at det er greit at jeg slenger meg med på denne. Monterte i kveld,men hver gang jeg vrir om nøkkelen er det en halv omdreining, og så er det som om strømmen "suges" bort. Blir ikke kompresjon. Hmm. Er coilene numerert, eller er det samme hvilken jeg bruker som coil 1 og 2 osv?? Strømmen som suges bort, er to coiler byttet om, ja! BTDT.. Coilene er helt like.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 28, 2010 Da er saken løst! grunnen til dette var feil nummer på 2 ledninger fra pos til coil. Full GINST nå gitt:=) Men synes det er noget sløvt håndarbeid, med tanke på at det koster noen kroner dette kittet. Så du hadde rett Dan Tore, lenge siden sist foresten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 28, 2010 øh?? hæ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 28, 2010 skal ikke stole på numrering støtt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 28, 2010 (endret) MEN nå kommer det store million spm: bilen fjusker/skyter i eksosen/ slutter å dra på 3-3500 omd.. så problemet er der enda.. Byttet coilrekka med en optimal, så tenkte tenningsmodulene var slitne. Kan det være hallgiver? Org 2.2T ANN 92 S4 Så S4 guru'r forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 28, 2010 åssen ser plugga ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 28, 2010 Trykklekkasje ville jeg sjekke ut først.. Sjekk alle slanger fra innsug til IC, og ikke minst fra luftfilter til turbo. Ikke minst sjekk at luftfilter er reint og pent ( og ikke tett ).. Jobb ut fra det så finner du det nok fort ut, hallgiver er det ikke så lenge det ikke er brudd eller dårlig kobling der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 28, 2010 MEN nå kommer det stor million spm: bilen fjusker/skyter i eksosen/ slutter å dra på 3-3500 omd.. så problemet er der enda.. Byttet coilrekka med en optimal, så tenkte tenningsmodulene var slitne. Kan det være hallgiver? Org 2.2T ANN 92 S4 Så S4 guru'r forslag? Ta en titt her; http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=171499 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 28, 2010 Trykklekkasje ville jeg sjekke ut først.. Sjekk alle slanger fra innsug til IC, og ikke minst fra luftfilter til turbo. Ikke minst sjekk at luftfilter er reint og pent ( og ikke tett ).. Jobb ut fra det så finner du det nok fort ut, hallgiver er det ikke så lenge det ikke er brudd eller dårlig kobling der... Checke't sjønner du.. nye slanger på ic/turbo-LMM. #hallgiver er det ikke så lenge det ikke er brudd eller dårlig kobling der# Ser man det uten å ta et regreimbytte da hagen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 28, 2010 åssen ser plugga ut? Satte inn ferske bosh sine F5DPOR når coilkit ble montert, å dem ser bra ut dem ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 28, 2010 okei, bare tenkte på siden du hadde kjørt litt uten gnist på en syl. om pluggen kansje var sota, slik at skikkelig gnist ikke kunne lages 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 28, 2010 Ta en titt her;http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=171499 Ja der ser du Arild... hallgiver: klø : denne leste jeg her om dagen.. slo meg en tanke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 28, 2010 okei, bare tenkte på siden du hadde kjørt litt uten gnist på en syl. om pluggen kansje var sota, slik at skikkelig gnist ikke kunne lages Da har jeg nettop gnista hele gjengen å det er tordenvær der, ikke sot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 28, 2010 Menne.. Du satte coilene med nr 1-5 i kronologisk rekkefølge fra sylinder 1-5 og ikke i tenningsrekkefølge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 28, 2010 Menne.. Du satte coilene med nr 1-5 i kronologisk rekkefølge fra sylinder 1-5 og ikke i tenningsrekkefølge? det ble 1-5 ja eller 1-2-3-5-4 siden 4 og 5 var merket feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 15, 2012 Har lignenede problemer med at sylinder 5 ikke henger med, detter ut og inn, kommer gjerne når jeg fikler med ledningsnettet. Dette har kommet gradvis, så jeg mistenker at ledningsnettet fra 034 er/har blitt søppel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...