Noen som har erfaring med Federal dekk??

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring med Federal dekk??

 

Har noen liggende, men har aldri prøvd dem... Trenger nye dekk nå så lurer jeg på om jeg skal kjøpe mye eller prøve dem. Orker ikke Dekk som ikke sitter på våt asfalt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde det på den forrige a4'n min (225/40/18) og syns de var helt greie til å være billigdekk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 225/40/18 på Merca. Synes også de er helt greie :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er visst BREIE da.. så om du har liten plass må det tas hensyn til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem er breie ja:p 215/35 R18 på 18x8 ga null strekk:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å er dem det, Da skal dem ikke på gett. Har 215-35-19 foran og 225-35-19 bak

Foran er det greit med strekk. må ha det samme igjen. Må jo ha det lavest mulig. Det er Antyre dekk som er på i dag... Dritttttt farlig på våt feil...

 

Hva annent er bra som er billig dekk da. ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem er breie ja:p 215/35 R18 på 18x8 ga null strekk:o

 

Har 8,5" felg så får vel kansje noe strekk. Er 215-35-19 dekk jeg har liggende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Federal er ett av de bedre billigdekkene jeg har prøvd, kjøpte selv dette i år og de er overaskende nok ikke halvgærne på våt vei (dog i forhold til Dunlopene jeg kjørte på tidligere bil er det litt forskjell:p),men anbefales!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Federal er ett av de bedre billigdekkene jeg har prøvd, kjøpte selv dette i år og de er overaskende nok ikke halvgærne på våt vei (dog i forhold til Dunlopene jeg kjørte på tidligere bil er det litt forskjell:p),men anbefales!

 

Hvem dekk dim har du da Og på hvilken felg??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører Federal SS595 i 225/35-19 på 8,5" felg min bil nå og er veldig fornøyd, litt dekkstøy men helt greit

Synest også de fungerer bra på våt vei.. Jeg kjøper Federal neste gang også !

med 215 på 8,5" felg får du en pen strekk tror jeg

 

Ole Kristian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Federal SS595 som stod på noen felger jeg kjøpte ifra Usa,synes de virker ganske breie selv. Mulig jeg er følsom men synes de støyer ganske mye for å være 205 dekk. Men så er vel kanskje Golf III ikke av de bilene som er mest støydempa. Synes det er lite strekk for å være 205/40-16 dekk på 8 x 16 felger,men det er greit for meg da det er en bruksbil å ikke noen showbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem dekk dim har du da Og på hvilken felg??

 

225/40-18 på 18" RS6-felg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg prøve dem på felg å se åssen det blir før jeg evt kjøper noen nye da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Federal SuperSpeed 525. Litt mye støy. Stor rullemotstand. Dårlig grep på betong. Normalt grep på tørr asfalt. Veldig bra grep på bløtt. Veldig sikre mot vannplaning. Sikre og bra dekk totalt sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har SS595 bak på S3en, og jeg liker de :) Men de er store, husk det! mye gummi der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki skal dra å legge på et dekk den uka her å se hvordan se ser ut.

Er ikke glad i mye gummi. hehe liker litt strekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beste billigdekka jeg har kjørt på :) men de er en smule glatte på vått føler jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beste billigdekka jeg har kjørt på :) men de er en smule glatte på vått føler jeg

 

akkurat samme inntrykket jeg har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkene "ødelegges" av en voldsom dekkstøy, har solgt noen sett av disse men er bare klager på de, mest pga støy.

Så prøvde jeg en Posche i helga med disse dekkene, de "ødela" hele opplevelsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med Federal i en dag no, og kan understreke at dem støyer en del.

Men dem er bortsett fra det ganske behagelige! bedre å kjøre på 215/35 18 Federal

enn 225/45 17 pneumant :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har federal ss595 foran på min og etter ett par runder på vålerbanen så føltes det som at de var laget av gelè, etter 8 runder kjørte jeg ut av hensyn til dekkene, så det virket som at det ble litt for varmt og belastende å ha de på tunge droget mitt, men de blir jo satt skikkelig på prøve og kan man si- stinket svidd gummi av de resten av dagen.

Ellers har de vert veldig gode å kjøre på til normalt bruk, jeg er ikke plaget av støy, totalt sett og spesiellt med hensyn til prisen så er jeg godt fornøyd med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøv å kjøre på dekka i noen dager nå, Var litt for bree, bilen må evt opp 1,5cm eller noe i den durern, noe som er uaktuelt.hehe. Støyer en del å gett.

Så har bestil med Nankang dekk igjen. Har kjørt på dem i tre sesonger og hvert fornøyd med dem. Har Nankang på golf`n også, sitter som f på veien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har federal ss595 foran på min og etter ett par runder på vålerbanen så føltes det som at de var laget av gelè, etter 8 runder kjørte jeg ut av hensyn til dekkene, så det virket som at det ble litt for varmt og belastende å ha de på tunge droget mitt, men de blir jo satt skikkelig på prøve og kan man si- stinket svidd gummi av de resten av dagen.

Ellers har de vert veldig gode å kjøre på til normalt bruk, jeg er ikke plaget av støy, totalt sett og spesiellt med hensyn til prisen så er jeg godt fornøyd med de.

Hmmm, jeg sleit aldri med det på våler med mine bakdekk : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så er den nye sløyfa da også betydelig tøffere på forhjulene (spesielt det venstre) når man kjører blytung C4. Det blir en annen belastning enn man får bak på en (trivelig) S3. Derfor er det forstålig at Christian følte det han gjorde.

 

Merka selv at det var vondt å være venstre forhjul på femte runden (undermotorisert B4 med Pirelli P-Zero Nero), uten at det føltes som gele, da.

 

For øvrig har jeg niks og nada erfaring med FederAL-dekk:p.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt et par sesonger selv på Federal SS595 og synes de er veldig bra til å være billigdekk, det beste jeg har prøvd hittils.

Støyer vel kanskje litt som flere sier, men synes de sitter godt på både tørt og vått føre, ikke merket noe slepp på våt asfalt som jeg har gjort med andre billigdekk.

Baneerfaring er det dog dårlig med, står på bruksbilen a4 quattro men synes de fungerer som sagt godt selv ved aktiv kjøring på vei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.