Bestilt borg warner turbo, fikk K turbo

Anbefalte innlegg

Bestilte denne turboen fra ebay: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270522197574.

Men den jeg fikk er bare merket med K på turboen. Er dette en annen produsent Audi bruker eller er det en kopi?

Skal også ta oljeskift samtidig, motoren har rullet 255 000 og begynt å tikke litt. Har brukt shell olje, men hvordan olje er å anbefale?

Noe mer som kan være lurt å tenke på når jeg skifter turbo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

om den er merket med K så er den nok orginal.

Jeg byttet turbo på min 1,8t i vinter og på min turbo fra GIK sto det bare en K.

Et par tips etter at jeg kjøpte turbo på ebay: hell vann inn i vanninntaket på turboen og sjekk at det ikke kommer i olja eller ut noe annet sted det ikke skal... Jeg kjøpte to turboer på nettet og begge lakk kjølevæske i olja og det ble det dyrt og rydde opp i...

Husk også og koble ut coilene og kjør motoren litt på starteren slik at turboen fylles med olje...

Jeg dempet tikking på min ved og bytte olje fra Shell til castrol magnatec 5/40. Også fjernet jeg tikkingen ved og bytte olje pumpe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk, det skal jeg teste. Hvor lang tid brukte du sånn ca på turboskiftet? hadde du den på bukk?

mye jobb å skifte oljepumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk lånt meg en bukk, og det var en fordel siden jeg skrudde av og på 3 turboer...

Selve turbobyttet gikk på en kveld men jeg brukte en helg med rensing av motoren etter vannet i olja :(

oljepumpa var også kurant og bytte, jeg brukte moment nøkkel når jeg byttet. Det er sikker ikke noe must, men Veldig greit så allt er etter boka :)

skal se om jeg kan få lagt ut en guide til turbo og oljepumpe i løpet av helga men lover ikke noe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

s2 en min tikket ved hard kjøring på shell olja no kjører eg mobile og det er heilt slutt på tikke lyder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.