Hvordan trekke bagasjen osv i vinyl?

Anbefalte innlegg

Skal trekke bagasjen min med vinyl(strekkbar i 2 retninger)

Men hvordan gjøre det med best mulig resultat? Er det best å bruke tynn skummgummi under?

Hva slags lim? Spraylim eller vanlig kontaktlim på boks?

Noen som har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok brukt 5mm e.l. skummgummi under ja.. Og et godt spraylim :)

Faren til en kamerat driver å syr kalesjer, puter etc til båt. OG han bruker alltid et tynt skumgummilag under når han trekker sidepaneler og slikt. Gir et litt mer " mykt" utseende:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder på med det samme og jeg kjøpte en rull med 2-3mm skummgummi underlag fra maxbo. Sånn som man bruker under parkettgulv osv.. det funker gull:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du bruker vinylen fra Installbay eller Elustyr kan du bare droppe noe skumgummi under.

Denne er såpass myk i seg selv at du blir plenty fornøyd om du trekker den direkte på det være seg spon/MDF eller glassfiber.

Kontaktlimet fra Installbay anbefales også på det sterkeste, om du har tilgang på trykkluft og vil koste på deg ei billig lakksprøyte til bruket. Husk å rengjøre denne.

Biltereoforumet.no er forresten et mer egnet forum for å lære seg dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar :) Men vurderer sterkt å bruke vanlig teppe iom jeg har barnevogn osv baki der..

hmm..

Men tåler vinylen fra installbay å blir brukt som i et bagasjerom? mtp bagasje, vogn osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåler godt med juling ja, men selvsagt finnes det grenser for hvor mye den tåler før den blir stygg. Teppe av typen tynt basskasseteppe kan du i allefall bare glemme, det tåler mindre enn vinyl. Gå i såfall for skikkelig TEPPE, sånn som er 7-8mm tykt. DET tåler en god del juling og ser greit ut, men er vanskelig å få til å strekke. Må kuttes til og "friseres" i skjøter i såfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig synst jeg vinyl/skai begynner å bli litt oppbrukt, samtidig som det ser billig ut (sa han som trakk om et helt interiør i skai, tidligere i år).. Men det er bare min mening :P

Mitt neste prosjekt blir å trekke om et interiør i noe som heter imitert møbelruskinn (alcantara om du vil).

Dessverre er det lite strekk i dette, noe som kan gjøre det litt vanskelig å arbeide med, dersom det skal strekkes over ujevne deler. Til gjengjeld har dette en slitestyrke på ca. 50,000 Martindale (mao. den overlever nok barnevognen din :) )

Tynn skumgummi under skai/møbelruskinn e.l er anbefalt på ujevne flater og "dårlig grunnarbeid" så slipper man rynker eller at noe viser igjennom..

Av lim, så er nok kontaktlim det riktige valget. Installbay sin fungerer utmerket (etter å ha prøvd mye forskjellig, er dette den beste, uten tvil)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkt på Alcantara også, men iom jeg har skinnseter så er jeg redd det vil bli rart?

Om det er dårlig å strekke har ikke så mye og si iom jeg har ingen kurver osv.. kun rette flater. men selvfølgelig over kanter osv blir det jo strekt da.. men er vel ikke det værste problemet det?

Bruke skum under alcantara og?

Har egentlig gått vekk fra skaien da jeg ikke orker å være redd hele tiden for hakk/riper osv i skaien pga jeg har poser med mat der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant noen bilder av et taktrekk som er trukket om i møbelruskinn..

http://forum.mitsubishi-klubben.no/viewtopic.php?f=29&t=9599

Tror ikke det blir så ille med møbelruskinn sammen med skinn, dersom fargene mer eller mindre er like. Møbelruskinn er ganske matt og nøytralt.

Typisk hjørner og runde hjørner som kan være vanskelig å trekke. Dette gjelder også skai.

Skum under møbelruskinn/alcantara er kanskje ikke så viktig, sammenlignet med skai. Men uansett greit å ha i bakhodet at grunnarbeidet er alfa omega. Så om alt av skruehull og plater er glattet ut, blir resultatet som regel ganske bra.

Møbelruskinn selges bla. her:

http://www.stoffogstil.no/Katalog/Bolig.aspx?group_id=4504

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.