Styresnekke/servopumpe Audi A6 2000mod.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Trenger litt hjelp frå dykk.

Styresnekka mi lekker MASSE. Må eg bytte heile styresnekka, eller kan det hende Møller berre kan bytte desse tetningsringene eller kva det heiter?

Kva koster eventuelt ny styresnekke og/eller tetningsringer?

Må eg bytte mansjetter og styreleddene og? Pris på dette eventuelt?

Servopumpe må byttes. Pris på dette?

Sist men ikkje minst: eg har montert justerbart senkesett på bilen min og 19" sommerfelger. Var ein som meinte at dette var ikkje noko A6 2000 med "multiknark" forstilling tåler. Kan det være dette som har gjort at styresnekka mi har takka for seg?

Sette stor pris på eventuelle innspel her... ;)

På forhånd takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snekke: 9554,- (Inkludert indre styreledd)

Tetningsringer er det ikke på denne, så vidt jeg ser.

Mansjetter: 102,- stk

Finner bare repset for styreledd a/ 998,- stk

Pumpe: 3541,-

Snekka ut til hjul går jo bare via styreledd, kommer oftest av generell slitasje.

Men kan jo fort bli en kombinasjon av feil hjulsltilling/unormal belastning og slitasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snekke: 9554,- (Inkludert indre styreledd)

Tetningsringer er det ikke på denne, så vidt jeg ser.

Mansjetter: 102,- stk

Finner bare repset for styreledd a/ 998,- stk

Pumpe: 3541,-

Snekka ut til hjul går jo bare via styreledd, kommer oftest av generell slitasje.

Men kan jo fort bli en kombinasjon av feil hjulsltilling/unormal belastning og slitasje.

Tannstangen (eller snekke som du sier) og pumpen får du for en brøkdel om du kjøper det i USA, selv om du regner med frakt og mva. Å kjøpe noe sånt i Norge er jo som å få en personlig finanskrise.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokon forslag kvar i USA eg får kjøpt dette Dag?

Får kanskje kjøpt pumpe til ein brøkdel av prisen der også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norskbildelsenter har tannstang til 5800kr. om du ikke vil kjøpe fra USA, som dag nevner nok vil bli en del billigere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funne ei til 2000kr i Sverige som kun har gått 100.000km...

Dette er ifrå ein sedan 2000mod. Rekner med det er samme snekke både på sedan og avant og både før og etter facelift?

Er det samme snekke uansett motortype og? Er ein 1.8turbo dette, samme som eg har, men det er AEB motorkode og ikkje APU som eg har!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funne ei til 2000kr i Sverige som kun har gått 100.000km...

Dette er ifrå ein sedan 2000mod. Rekner med det er samme snekke både på sedan og avant og både før og etter facelift?

Er det samme snekke uansett motortype og? Er ein 1.8turbo dette, samme som eg har, men det er AEB motorkode og ikkje APU som eg har!

Autohaus Arizona kan trolig skaffe dette.

Skaff OEM-nummeret og gå til webshoppen deres på http://www.autohausaz.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme snekke uansett motortype?

Er det samme snekke både på sedan og avant før og etter facelift?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med mekonomen, di leverer overhalte tannstenger. Mot at du leverer inn den gamle etter bytte.

Lurt å bytte indre og yttre leddet også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får tannstang hos en del selgere i tyskland oxo Ebay blandt annet Ebay.de

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant til 1500kr på min når jeg lette iallefall. Det er vel ZF-greier til din også. Om man kjenner noen som får mye rabatter på feks Meca så kan man spare mye.. jeg fant ut at jeg har 36% gjennom jobben, da er plutselig ikke usa så attraktivt lengre! :o

Videre så er det veldig vanskelig å gjøre dette selv, det er iallefall vanlig å levere disse inn til overhalningsverksteder, samme med servopumper.

Refurbs får man for i overkant av 5000 for tannstaget og 2500 for pumpen, veiledende.

Mine servoproblemer ble mest sannsynlig forårsaket av feil olje iallefall.. da kan pakninger ryke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.