Originale fjærer s4 c4 1992mod

Anbefalte innlegg

Som topic sier prøver å finne dette, noen som har noen steder man får kjøpt dette, (meca og mekonomen har ikke). Ser ingen annen utvei enn å jekke bilen : bh : , Har blitt så pass gammel at jeg må ofre "beauty" fremfor komfort. : gråter : (Sitter bilstein dempere og HR fjører 40/40 senk, og 235/35/19 hjul hjelper ikke akuratt på) Ønsker et sett som bilen ble levert med, eller et tilsvarende, takknemlig for svar. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har komplett sportsunderstell fra 97 modell S6 avant om det er interessant. Kontakt meg evt på PM

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også orginalfjærer type skyhøy ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ett splitter nytt sett med 30/30 Cobra senkefjærer. (med TUV)

Aldri tatt ut av esken.

Kan få disse for en tusenlapp + frakt.

EDIT: Beklager men disse er nå solgt, til ett hyggelig klubbmedlem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært lurt å gått ned på felgdimensjonen et hakk eller to(17" eller 18") Det utgjør mye på komforten.. 19" felger på C4 med org. høyde ser ikke bra ut:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært lurt å gått ned på felgdimensjonen et hakk eller to(17" eller 18") Det utgjør mye på komforten.. 19" felger på C4 med org. høyde ser ikke bra ut:)

Var også en del av "overgangsalderplanen" JA.. Vill ned på 18 sommer og 17 vinter, har nå 19 sommer og 18 vinter. :)

Men blir ikke forskjellen enda større da? (Blir det ikke mer synlig hjulbue, jo mindre felg du har??)

Takk for svar alle sammen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er orginalt?? Noen som vet?? Ser ikke hensikten visst jeg får hevet bilen 0,5 cm eller en hel cm, skraper jo nedpå ved krappe fartshumper og når jeg skal inn i garasjen. : bh : Må vell være mer enn 1cm (heving) : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når ble den levert originalt med 35mm senk? : klø :

Det er vel så mye lavere S-bilene er i forhold til Audi 100/A6 som standard.

Jeg har orginal senkesett, noen som vet hvor lavt det er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når ble den levert originalt med 35mm senk? : klø :

S4 og S6 ble vel levert med "Sportsunderstell" som er 35mm fra Eibach om jeg ikke har blingset når jeg har lett opp delenummer på diverse fjærer. Jeg er nokså sikker på dette! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette her noe? fant det på www.senk.no når jeg søkte på S6, merkelig nok så står det ikke 2,2 men.

Vare_12557_1.jpg

Ultra-GT 40mm

Passer AVANT QUATTRO: 2.6 - 2.8 + 2.5TDi

(Ikke for biler med nivåregulering)

Komplett med korte gassdempere.

Weitec Ultra GT:(komplette senkesett med støtdempere)

MYE FOR PENGENE!

Weitec Ultra GT gir deg komplette senkesett av bra kvalitet til fornuftige priser.

For bedre resultat med tanke på kjøreegenskaper, anbefaler vi komplette senkesett med kortere spesialtilpassede støtdempere. Her leverer Weitec serien ULTRA GT. Dette settet består av de samme senkefjærene som i WEITEC SPORT SPRINGS, men det leveres også med spesialtilpassede støtdempere som harmonere med de korte fjærene.

Komponentene som er brukt i støtdemperne som medfølger i Ultra GT-serien, er moderne og av høy kvalitet, som igjen sikrer lang levetid og perfekt tilpasset Weitec sport springs. Takket være konstruksjonen i støtdemperne med "Twin pipe" gass-system, vil ikke kjørekarakteristikken endre seg og ingen justeringer er nødvendige.

Med Weitec Ultra GT senker man ikke bare bilen, man beholder også komforten fordi støtdemperne jobber riktig i forhold til fjærlengden.

HUSK: Ta godt vare på TÜV-papirene. Disse er nødvendige ved EU-kontroll av bilen. (Legges sammen med vognkort)

OBS! OBS!

Ved bytte av fjærer (vanlig senkefjærer eller komplett senkesett med dempere), anbefaler vi også å bytte fjærbeinslager. Du finner det under FJÆRBEINSLAGER i ordlisten. Disse er ikke kostbare, og når man allikevel skal gjøre jobben så er det lurt å ta med disse også.

Nettpris: Ny 5 890,- Antall:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min '92 er definitivt lavere enn endel andre S-biler, og det har jeg fått servert at er 'originalsenk' på rundt 20mm. Ikke store forskjellen, men ser bede ut enn A6-høyden som er på mange andre originalt. Heter vel 'Sportsunderstell' eller noe sånt i AKTE. Tror ikke de oppgir noen høyde der, når jeg tenker meg om..

Håper du har kikket under Najib, for eksosen sægger ofte på disse bilene! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.norskbildelsenter.no

Eibach 35mm er org. C4 S-serie senk.

Ville bare legge til att dette har jeg nettopp gjort!

byttet fra H&R og bilstein til dette Eibach settet!

Dette ble resultatet og jeg er ikke fornøyd

Bak: 32,2 cm fra center navkopp til hjulbu

Foran: 35,4 cm fra center navkopp til hjulbu

EDIT:

Noen som har målene på original sportsunderstell og stylte understell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min '92 er definitivt lavere enn endel andre S-biler, og det har jeg fått servert at er 'originalsenk' på rundt 20mm. Ikke store forskjellen, men ser bede ut enn A6-høyden som er på mange andre originalt. Heter vel 'Sportsunderstell' eller noe sånt i AKTE. Tror ikke de oppgir noen høyde der, når jeg tenker meg om..

Håper du har kikket under Najib, for eksosen sægger ofte på disse bilene! :P

Det var den jævla eksosen ja, akuratt fått nytt 2,5toms anlegg ifra Svendsen og fremdeles problem med eksosen. : bh : Men er det noen løsning på det, ser det er mange som har senket c4`n mer enn 40/40. Tror jeg må opp noen cm ja. Har ikke shelt skjønt forskjellen mellom orginalt s4 understell og sportsunderstell. Ble de levert med med orginalt 35mm senk?? Kan ikke se for meg en bilprodusent har levert bilen min 5mm høyere enn den er nå, hadde blitt ALT for lavt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen jeg vet om som har 'originalsenk', og husk at senkesett senker f.eks. 40mm i forhold til standardfjærer, og ikke 'sportsunderstell'. Min har forresten ca. 36.5 foran og 38 bak, ved 3/4 full tank, snev av oppoverbakke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært ute å målt 33,5cm bak og 34,6 forran ca 1/2 tank.(hadde mer senk bak enn forran men det er det visst flere som har, målingene ble gjort i garasjen, ganske beint der for enn håpe) Fremdeles ingen som vet noe. Hva bruker du Bjørn?? (Det virker som noe mål jeg kan leve med) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Mine satt på bilen da den ble født, og hvis jeg ikke husker helt feil, mener jeg at det var tre lilla malingflekker på disse fjærene. Uansett ikke noe 'senkesett', men de har i hvertfall tålt ca. 500 kg. fliselim og sparkelmasse i varerommet uten å bunne.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fjærene som nevnes av Bjørn Erik er det orginale sportsunderstellet. De er "lillamerket".

Ergo ett slikt jeg har liggende ;)

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalt sportsunderstell senker 20mm i forhold til standard understell. Jeg har sportsunderstell på min 2,8q og har målt mot S4 med originalt S4-understell. Akkurat samme høyde, målt fra navkopp til hjulbue både foran og bak. Skal ned i garasjen nå, men mener det er tre lilla merker på fjørene mine foran også.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.