Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp skiftet EGR på min 2006 A6 2.0TDI (BRE), men den nykker fortsatt på samme måte, bare ikke så mye....

 

Jeg skiftet i forrige uke, og til å begynne med var den helt fin, men etter en dag eller to begynte det veldig forsiktig, nå begynner det å bli værre og værre.

 

Er den nye EGR'en gåen alt, eller kan det være noe annet?

 

EGR'en så forøvrig brukt ut, det var sot på ca. halve spjeldet, men det gikk bort bare med å dra fingen over, virker som om den er testet på en bil.

 

Delen er den Møller sier jeg skal ha, delenr. slutter på "Q", og den er kjøpt hos NBD.no.

 

Jeg får ingen feilkoder.

 

Noen forslag? Er det helt sikkert EGR, slik at jeg må reklamere, eller kan det være noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunninnstillt den? har du DPF?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunninnstillt den? har du DPF?

 

Jeg har ikke endret noe annet enn ny EGR, grunninstilling? Mener du på gasspjeldet? Har ikke gjort slikt før, så der trenger jeg litt innføring...

 

Har ikke DPF.

 

Glemte forresten å nevne at jeg kun har merket dette på kald/lunken motor etter bytte, ikke på varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TDI har ikke gasspjeld:) (noen har stoppspjeld/trykkspjeld, som din montert før egr) EGR må grunninstilles etter skift blandt annet:) Grunninstilling kanal 3 på motor med vagcom. gjøres på tomgang ved varm motor (75+ grader).

Sotede dysespisser kan også gjøre at bilen nykker slik blandt annet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TDI har ikke gasspjeld:) (noen har stoppspjeld/trykkspjeld, som din montert før egr) EGR må grunninstilles etter skift blandt annet:) Grunninstilling kanal 3 på motor med vagcom. gjøres på tomgang ved varm motor (75+ grader).

Sotede dysespisser kan også gjøre at bilen nykker slik blandt annet:)

 

Da lærte jeg noe nytt idag også :)

 

Vil sånn dyserens som noen verksteder har kunne hjelpe på det?

 

Skal lese meg litt opp hos Ross-tech på grunninnstilling, så spør jeg igjen om jeg ikke skjønner det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går jeg bare inn på engine--> kanal3--> start/activate (EGR valve kommer opp)-->activate?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fatter har samme bil, samme motor, samme problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Engine basic setting eller noe i den duren, kanal 3 inne på basic setting etter det.

 

Finnes produkter som har vist seg å funke bra på rensing av dysene uten demontering, fra feks FORTE eller TUNAP.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde det som jeg skrev lenger opp, og da kom det opp next, og masse forskjellige greier når jeg klikket meg videre, på en av de stoppet bilen :S men idag virket den helt ok, så får håpe jeg fikk det til....

 

Står forresten ingenting på Ross-tech sin sider om EGR på pumpedyse....

 

Bilen skal på verksted i uka for en reklamasjon, kan få de til å rense dysene da, så er nå det gjort :)

 

Takk for hjelpen.

 

Edit: siden de ikke har gasspjeld, justeres alt kun med åpningstiden på dysene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det finns en software update til denne også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel går med luft overskudd og mengde gass styres av diesel mengde bare:) Stopp spjeldet før EGR er der hovedsakelig for 2 grunner, 1 det stenger så det blir luftmangel i sylinderne når motor skal stoppes slik at komp er borte omtrent, dette skaper en mye penere stopp av en tdi motor. 2 den lukker delvis for å gi et svakt trykkfall ved egr slik at det er lettere å få eksosen sugd inn i innsuget når motor går:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :)

 

Er det normalt med olje i stoppspjeld/EGR/innsug på disse motorene? Lå litt olje der når jeg skiftet.... Men motoren bruker mindre olje enn toleransen til VAG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe oljedamp er det der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.