Lage karroseri"vippe", vekt på bil? 200 20v

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal lage meg ei vippe til bilen. Tenkte å kanskje bruke 2 motorbukker, og bare lage en festeannordning i bilen.

Noen som har prøvd noe lignende? Bukkene tåler 450kg hver seg.. Men jeg veit ikke hva bilen veier heller..

En 200 20v uten motor, gir, drivverk, understell, skjermer, panser, front...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bukkene tåler vel sikkert MYE mer enn de oppgitte 450kg, og uten alt du skrev der vil jeg tro du ikke er så langt unna å komme under 900 kg likevel :)

Lager vel en brakett som du skyver inn i vangene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ANbefaler INGEN å benytte modifiserte motorbukker, de blir for smale til å være stabile. like greit å sveise en ordentlig selv først som sist.

denne lagde vi først:

030207_7.sized.jpg

lagde senere en mye bedre løsning.

180409_2.sized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte også på det med stødigheten siden bukkene er så smale..

At jeg ikke fikk vippa den helt rundt er ikke noe stort problem egentlig. Jeg skal ikke strippe karroseriet helt uansett.. Interiør sitter fortsatt i.. Er bare for å komme litt lettere til under ved litt rustfjerning, legging av bensin/bremserør samt sprøyting av masse under.. :)

Men den greia til RA der ser jo genial ut..Har fire sånne "industri" hjul liggende, samt jern. Så er vel bare å sveise da..heh

Hvor stødig blir den der egentlig. Tenker på framogtilbake.. på en måte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.