#1 Skrevet Mai 28, 2010 Lurer på om jeg skal lage meg ei vippe til bilen. Tenkte å kanskje bruke 2 motorbukker, og bare lage en festeannordning i bilen. Noen som har prøvd noe lignende? Bukkene tåler 450kg hver seg.. Men jeg veit ikke hva bilen veier heller.. En 200 20v uten motor, gir, drivverk, understell, skjermer, panser, front... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2010 Bukkene tåler vel sikkert MYE mer enn de oppgitte 450kg, og uten alt du skrev der vil jeg tro du ikke er så langt unna å komme under 900 kg likevel Lager vel en brakett som du skyver inn i vangene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2010 Ta en titt her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=168016&page=6 Helge Gjerseth har laget en løsning. Han tenkte også først på to motorbukker, men stilte spørsmål ved høyden. Får du rotert bilen og hvordan blir arbeidshøyden. Mvh Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2010 ANbefaler INGEN å benytte modifiserte motorbukker, de blir for smale til å være stabile. like greit å sveise en ordentlig selv først som sist. denne lagde vi først: lagde senere en mye bedre løsning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2010 Tenkte også på det med stødigheten siden bukkene er så smale.. At jeg ikke fikk vippa den helt rundt er ikke noe stort problem egentlig. Jeg skal ikke strippe karroseriet helt uansett.. Interiør sitter fortsatt i.. Er bare for å komme litt lettere til under ved litt rustfjerning, legging av bensin/bremserør samt sprøyting av masse under.. Men den greia til RA der ser jo genial ut..Har fire sånne "industri" hjul liggende, samt jern. Så er vel bare å sveise da..heh Hvor stødig blir den der egentlig. Tenker på framogtilbake.. på en måte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...