Høyre kjørelys er ikke koblet på høydejusteringsmotoren (touran)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte en touran 1,9 TDI i Januar (min første bil). I kjøpstesten fra NAF sto det at høyre kjørelys var feiljustert.

Dette trodde jeg at var en enkel sak og fikse, men etter å ha sett på det først nå nylig (jeg vet, jeg skammer meg..) så ser det ikke ut som at det var så lett lell.

Pæreholderen kan "justeres" opp og ned med handa uten motstand. Den går ikke så langt ned som er maks høyde på venstrelyset (som fint lar seg justere fra bryter inne i bilen).

Er dette en relativt enkel sak hvor den kun har hoppet av sporet sitt, eller må jeg inn med nytt lykthus? (f.eks. disse.)

På forhånd takk for alle tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører du motoren går på justeringa når du får noen til å justere opp og ned?

Har ikke noen greie på slikt, men om noe har hoppet ut av sporet sitt så må det da være mulig å få det på plass igjen, om ikke noen deler er brutt av, da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullt mulig å få den innpå sporet om den har hoppet av men da må man somregel løsne selve stillmotoren:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah. Så det er håp uten å måtte kjøpe nye deler. Det er fint. :)

Skal til en kamerat i Porsgrunn om et par uker, han har egen garasjeplass for mekking og kan vise meg litt basic. Dette er en passe ting å begynne med for en nybegynner som meg. :D

Takk for tilbakemeldinger. Skal se om jeg kan høre motoren i høyrelykta først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du må ta ut lykta og da må fanger av(løsnes)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. :) Har sett på tegningene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.