#1 Skrevet Mai 30, 2010 Hei,kjører med castrol edge 5-30 olje,men lurer på om man bør bruke annen olje ved chip? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2010 5-30 til sommerstid? Hørtes veldig tynt ut... brukt det som står i instruksjonsboka om du ikke skal kjøre på bane e.l. da... i så fall kan det hende du bør bruke en som har litt høyere viskositet.. ang. merke... castrol edge og tilsvarenede fungerer sikkert bra nok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2010 5W30 er vel sånn longlife-skvip? Chip er ingen enorm ytelsesøkning for motoren din, så ingen grunn til å bekymre seg for oljebytte egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2010 Hehe,ok.nei har jo bestandig blitt sånn at jeg kjøper meg castrol 5-30 oljen når jeg handler på mekonomen.ser jo at det står at det er olje til Audi.hvilken olje ved neste oljeskift bør jeg bruke da?.har jo brukt den både på sommer og vinter:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2010 5W30 er vel sånn longlife-skvip?Chip er ingen enorm ytelsesøkning for motoren din, så ingen grunn til å bekymre seg for oljebytte egentlig Longlife skvip??? Dette er en bra olje det, så lenge man ikke kjører 20000km med den.Men den er nokk litt for tynn til varme sommersdager. Angående olje, så hadde jeg villa kjørt 5W50 av annerkjent merke, 10W60 Valvoline eller Agip. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 30, 2010 Det ser ut som bilen er en 2004 bensinbil. Den skal ha 5W-30 viskositet og VW 504.00 kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 30, 2010 ole johnny: 10w-60 vil aldri oppnå ideal temp om bilen egentlig skal ha 5w-30... så nei... samma gjelder 5w-50. Om du klarer å måle no fornuftig temperaturer på bane som tilsier at du bør ha slik olje så ok.... håkon: Står det i instruksjonsboka for den motorn at 5w-30 gjelder sommer også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2010 Jeg har 5W-30 fra Castrols oljevelger. I Skoda sin instruksjonsbok står det bare VW 504.00. 5W-30 er en del av 504.00 og 507.00 kravene. 5W-30 gjelder året rundt. Sommer og vinter. Man kjører opptil 2 år på denne olja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 1, 2010 Burde vel gå bra for meg og bruke denne oljen da?,skifter jo olja minst 2 ganger i året,og ikke vært 2 år . Når jeg skriver inn regnummer på sidene til mekonomen,så er det den oljen som kommer opp til meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 1, 2010 kjører castrol edge sport 0w-40 nå. men skifter til edge 5w-30 strax når jeg tar service på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...