#1 Skrevet Mai 30, 2010 hei har mistet nøkkelen til coradoen min å skulle trengt å fått flyttet denne.. har noen tips hvordan jeg skal gå frem for å brekke opp rattlåsen. dørene er åpne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2010 Ta deg tur innom nærmeste VW forhandler, de kan mest sannsynlig bestille ny original nøkkel til deg, så slipper du å rasere rattstammen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2010 brekke opp selve rattlåsen er ikke noe du gjør enkelt for å si det sånn.. men, du kan da bruke en flatrekker, type sterk, og en hammer, og slå ut låsesylinderen. når den er ute så går rattlåsen opp automatisk. men da har du imidlertid og slått sunn det meste anna der og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2010 jeg brakk opp rattlåsen på en golf II jeg hadde. var bare å ta tak 2 personer og dra til. Så var det å tyvkoble driten med å surre to ledninger sammen (husker ikke hvilken farve) og ta den tredje borti. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2010 dette er ganske enkelt faktisk. henta en jetta 2 delebil på gjøvik en gang. men så ville ikke driten gå lengre enn til nærmeste bensin stasjon og der blei den stående i noen dager før jeg henta den og da hadde jeg klart å glemme nøkkelen. det du gjør er å ta spenntak med det ene beinet "inni" rattet også tar du begge henda på øverste delen og nykker til ganske hardt. MEN: for noen år siden så var det en ulykke på sørlandet med 2 gutter som hadde stjælt en golf. og de hadde kommet til en sving og da hadde rattet kilt seg og dem kjørte på havet og døde. så jeg vil ikke anbefale deg å kjøre med det. og jeg vil vel anbefale deg å få tak i ny nøkkel. det letteste måten å gjøre dette på hvis de ikke finner ut hva org var er å pelle ut den ene dørlåsen så de kan se på platene inni låsesylindern så de vet hvilken nøkkel det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 30, 2010 det som er problemet når du nøkker rattet, er at du ikke direkte ødelegger pinnen som låser rattstammen og den kan plutselig uten forvarsel gli på plass. og da blir det huskestue om man er på farten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 30, 2010 skru av rattet å napp av hele huset tenningslåsen sitter i, å sett inn en annen, enkelt å greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2010 skru av rattet å napp av hele huset tenningslåsen sitter i, å sett inn en annen, enkelt å greit skal vel ikke gå når rattlås er aktiv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 30, 2010 ja ja då blir det vell heller at æg bytter heile rattstammen hvis den er lik med golf 2 då..noen som hvet??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2010 skal vel ikke gå når rattlås er aktiv gikk da på jettaen, setter stort sett på rattlåsen når jeg går ifra bilene mine så kan ikke tro annet enn at den sto på der heller men det kan da hende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 30, 2010 det som er problemet når du nøkker rattet, er at du ikke direkte ødelegger pinnen som låser rattstammen og den kan plutselig uten forvarsel gli på plass. og da blir det huskestue om man er på farten det skjedde med en golf i asker de havna i vannet og druknet... 2 liv gikk tapt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 30, 2010 takk for hjelpa folkens.. det blei til at æg bytta rattakslingen og jeg fant ut at skjøl hylsa som rattakslingen sitter i ikkje er lik men akslingen var iallefall lik på lengden med golf 2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...