Hva er galt??? går ikke like bra lengre, ikke noe kick

Anbefalte innlegg

når bilen står og går så suger den jeg har ringet rundt alt luft. den er helt flatt liksom.

noen som kan forklare meg rundt den?

 

lmm er nok gåen, kan det ha noe med den kanskje.

 

her er bildet:

 

motor1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går denne inn på luftslangen inn på turbo? mellom lmm og turbo. dette synes jeg ser ut som en åndeslange og de blir sånn når de blir litt gamle. ca 120 kr for ny på møller. denne er seig som lakris hvis den er gamal og har gjort jobben sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt over, oljeåndings slange, spises opp av oljedamp med tiden og mister stivheten sin. bare å bytte ut:) Vanlig feil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være derfor bilen ikke går orntlig heller??

for det virker som den ikke lader. fått opp på vagcom at den får ikke nok luft og da ble konklusjonen lmm. noen som sier noe til dette?

 

hva er dele nr på denne delen vis noen vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte at disse skaper turbotrykks lekasje ja. Bytt den først og se etterpå før du går videre i feilsøket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemmet er at jeg må ha bilen i orden til onsdag.. og på møller går det en dag før jeg får delene. så vis jeg bare bestiller den oljeåndingsgreia så mangler jeg fortsatt lmm og da får jeg den ikke før onsdag og da er det forseint, men derfor lurer jeg på om jeg skal skifte begge deler. ama . p ehahea

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å den har ikke sprukkete så åssen kan det skape turbotrykklekkasje da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig du får bedre svar med en mer beskrivende trådtittel;)

 

Tror ikke slangen lekker trykk før den sprekker, men når den er så myk som det der, gjør den ikke jobben sin heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den lader 0,9 nå ca. ved og bytte denn så vil den lade riktig igjen mener dere? eller tror dere lmm er ødelagt også i å med at den ikke får nok luft?

 

for det kan vell være slik at den ikke lader nok og at den ikke for nok luft på grunn av denne lille saken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke feilkoder får du opp i VAG-COM da ? En sånn slangebit er det jo bare å kjøpe på en bensinstasjon eller lignende. Og skal du ha en ny LMM så husk på å levere inn den gamle. Halv pris da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

at den ikke lader nok og at den ikke fikk nok luft så han tor egil ved chipsenter mjøsa trodde det var lmm. men etter og ha sett denne slange biten vil jeg tro det er den?

 

det er et T stykke da. så bestiller på møller tenker jeg : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er T stykket byttet og den går fortsatt ikke noe bra. er liksom som den ikke vil få noe kick. kan det hende det er gjør sånn på grunn av lmm?

 

den er hvertfall bestilt til i morra så da får vi se...

kan det hende det er noe med chipinga eller?

for når jeg fikk den så gjorde den raskt opp til 200. men etterhvert dabbet det av liksom. før den ble slik den er nåå. så gjorde den 180. og gikk treigt etter dette oppover.

 

har sett en tråd med at en her inne hadde brudd i ledningen til n75, men får jeg lite luft osv opp i vagcom på grunn av dette tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm har blitt testet med annen som jeg vet funker. gjorde ikke noe utslag.. så¨hva kan være feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den T-saken der har nok IKKE innvirkning på ladetrykket, med mindre du mener motoren din liker å ha overtrykk i veivhuset sitt. Følger du røret videre vil du se at det ender opp på innsugsiden av turboen din. Et tips er å prøve å se om enveisventilene på veivhusventilasjon og vakuumsystem funker som de skal. Tetter ikke disse når du får ladetrykk vil du få en lekkasje av trykk via veivhusventilasjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uskikker på hvorden 1.8t er men på min gamle 2.2t så ble det slik når WG fjøra ble for slapp. om den ikke får nok luft bytt luftfilter. omm lmm er kaputt vil den gå som en dass etter min erfaring.

 

n75 er og en muli årsak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

n75 er ny for to-tre månder siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lenge siden det er skiftet bensin filter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv LMM først du Steffen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny LMM er prøvd. akkurat samme.

 

hvorfor bensinfilter? sikker ikke byttet på den. gått 140k snart.

 

eneste feilen jeg har er bakre lamba sone er muligens defekt.. når bilen ble chipet så lyste motorlampa. altså da for lamba 2 ( den bakre) men bilen hadde da draget av ca200 hester.

 

idag har bilen vært på verkstedt. de fant ingen ting. men de fikset slik at lamba ble slettet med kom fort igjen etter litt kjøring. men når kommer det nok luft virker det som. fordi sirkulasjonslyden fra luftfiltere har kommet tilbake hvertfall.

 

men da blir lamba 2 byttet på torsdag. men rart den ikke gikk dårligere med en gang da?

 

hva annet kan det være? begynner å bli drit sint på den jævla motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamda nr 2 har ikke noe særlig med ytelse å gjøre. Det er den første som er reguleringslambda.

Den andre er der for å overvåke virkningsevnen til katta på kald motor. Det er i grunn den som sørger for at luftinjeksjonspumpa peiser luft inn i utblåsten for å få varma opp katta til rett arbeidstemp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. det vi kan utelukke er:

LMM. teste en annen en fra en lik bil

lamba 2. den har ikke noe med ytelse og gjøre i følge roar

 

jeg har ikke fått opp noen andre feilkoder enn den.

 

verkstedet har sjekket den. men hørte ingen lekkasjer.

men må jeg kjøre en "stor" trykk test på dette da eller??

hva med bensinfilteret?

eller er det rett og slett chipen? men den kan da vell ikke bare bli borte slik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koden på lambda nr 2 kommer om katalysatoren ikke er i orden. Er du sikker på at det er innmat i katalysatoren? Om du kjører bilen hardt, stopper og ser på kat i motor rommet, så skal ikke denne bli rød. Altså varm. Jeg har vært med på og stake opp tett katalysator på 1.8som var gått 150tkm. Kjøres bilen over lengre tid med dump ventil som ikke resirkulerer, så har kat en tendens til og brenne tett. Om kat blir tett, så går en chippet bil som om den er original. turbotrykket er tilstede, men effekten er borte. Innmaten bruker ofte og løsne når den er ødelagt.

Chippen forsvinner ikke av seg selv. Det kan jeg garantere.

Bensinfilteret burde ikke være tett, men man vet aldri hva dritt som er kommet på bilen. Det skader ikke og skifte det unasett om det aldri har vært byttet.

 

Og siden du sier motoren ikke tar den luftmengden den burde, så vil jeg tro at katalysator er et hot tips. Om ikke motoren får ut eksos, klarer den ikke og ta inn luft heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okeeei.

jeg hadde et motorhavari der olja gikk ut av eksosen. kan dette ha tettet katten? eller ødelagt den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg er blitt fortalt er at olje i katen ofte medfører at den kan gå tett. Mulig den kunne holdes åpen ved å brenne ut oljerestene, men noe av problemet ligger i at katen består av porøs keramikk som trekker til seg oljen. Den vil uansett ha nedsatt eller ingen funksjon lenger avhengig av hvor mye olje som har gått igjennom. Min kat har fått en god dose olje etter turbohavariet i vinter den og. Jeg fjerner den iløpet av uka og håper det gir resultater på effekten hos meg:) min er ikke tett enda men mistenker at den er på god vei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. da tenker jeg feilen ligger der jeg. så hva blir valgene da?

 

cat replacement eller racekat?

 

tenkte da på downpipe også? hva anbefales?

 

av bakre eksos har jeg tenkt på miltek : ) catpack

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.