Hva er galt??? går ikke like bra lengre, ikke noe kick

Anbefalte innlegg

Sikkert noen guruer som sitter på fasiten. På en dieselbil vil ikke fjerning av katen ha noen nevneverdig innvirkning på avgasstester så jeg putter inn en katerstatter(også fordi eksostempen blir skummelt høy så jeg vil ha friest mulig vei ut). En bensinbil vil derimot få problemer med co verdiene så jeg ville nok brukt racekat på din. En kat i god stand begrenser visstnok ikke eksosstrømmen nevneverdig så en ny original burde vel og kunne være et alternativ for deg. :)

 

Edit: du vil vel og få konstant motorlampe på lambda2 med katerstatter da den ikke registrerer noen endring fra lambda1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lamba 2 går det vell ann og kodebort?

 

tenkte da catreplacment med to slike moffer? vis jeg trenger dette??

eller er det på lamba 2 jeg trenger to sånne moffer?

 

tenkte hvertfall cat replacment 3" deretter downpipe 2,5 og deretter catpack..

hva tror?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambda 2 kan programmeres bort, men det er ikke gjort i en hattefokk. Du må til en tuner som har programvare som tar bort denne funksjonen. Og det koster sikkert det samme som en chip. Hva moffer er det du snakker om?

Du trenger en downpipe med 2 stk hull for lambda sensorer. Er like greit og invistere i en med race kat, da får du den igjennom EU kontroll også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det er snakk om å space ut lambda2 så den ikke sitter direkte i eksosstrømmen. Er vel ikke alle som får gode resultater med den løsningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man bytter lmm på en Audi må man ikke ta en reset av ecu?

Mener bestemt at jeg gjorde det når den ble byttet på min BMW, men vet om det trengs på Audi...

Så kanskje bilen hadde fungert etter du prøvde den andre lmm`en? verdt å prøve, da det ikke koster noe..

 

Nå må dere ikke gjøre narr av mine Audi kunnskaper, da de er ytterst tvilsomme :) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal du med downpipe i tillegg til Cat-BACK eksos?

Det ligger jo i navnet at den inneholder alt fra katta og bakover... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet det med spacing, men det fungerer ikke. Sensoren står like forbannet inni eksosrøret, og da får den kontakt med eksos uansett.

Trenger ikke resette noe når man bytter lmm nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal du med downpipe i tillegg til Cat-BACK eksos?

Det ligger jo i navnet at den inneholder alt fra katta og bakover... :)

 

: klø :

 

Cat-back er jo ifra katalysator og bak. Downpipe er fra turbo og ned forbi kat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. så da trenger jeg cat replacement og cat pack, eller racecat og catpack iks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

milla4b6down.jpg

 

så det eneste jeg mangler her er enten catreplacment eller racekat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eksosen der er ikke cat-back. Da trenger du en downpipe (som ikke vokser på trær) fra cat/replacementpipe.

Jeg sveiste meg en selv i 2,5" svartstål. Holder vel ei stund ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. da skjønner jeg. noen som tror katen er feilen her da? ringte chipsenter johan og han kunne nok tro det han også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de downpipene du viser til der ikke det cat erstattere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er cat replacements, ikke det som egentlig menes med en downpipe på disse. Men ville heller gått for en ny katt.

H. M,. E. I.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de downpipene du viser til der ikke det cat erstattere?

 

jo de er vel det men et cat bak system skal vel gå til downpipe??det er det den gjør på cupraen men det er jo mindre bil..

 

supersprint sine sider

http://www.supersprint.com/USP00auda4140.asp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo bare ta av katen og få ut alt som er inni den og sette den på igjen. jeg vil helst ikke kjøpe bare en org cat. lyst på eksos bakover uansett jeg så da vurderer jeg fult fra turboen ama :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det miltek full system greia var dyrt. kommer på over 14 ferdig levert her med toll osv. får det billigre på flisundet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du får noen til å hjelpe deg å sveise downpipe så er Simons-anlegget utrolig billig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men lyden og kvaliteten ihh til miltek da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diskre og dyp lyd i Simons, ikke noe fjortisbertemagnet om det er målet. Kvaliteten virker knall den, kjørt to vintere med mitt uten antydning til rust :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.