Anbefalte innlegg

Skal bytte bremserør på min golf 2 VR6. Vurderer å kjøpe på "rull" og lage flenser selv. Hvilke materiale skal jeg bruke? Kobber/ kobbe-nikkel ?? Hvilket materiale er brukt originalt? Er det lett å lage flenser selv? Evt tips til flenseverktøy? Noen som har erfaringer med Biltema rør og flenseverktøy?

Takknemlig for tips og erfaringer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kobbernikkel er vel det som er anbefalt?

originalt er det vel en stål-legering, som er helt latterlig kjip og bøye iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt biltema sitt flenseverktøy iallefall, det funket fint på kobberrør men ikke på stål. Du kan kjøpe det av meg for 200kr med en bedre rørkutter (den som kom med var piss), for jeg trenger det ikke mer forhåpentligvis :P

Om du ikke orker å styre med det fåes ferdige rør (dog ikke ferdigbøyde, men rett lengde og med koning) mange steder.

Kun ett rør ville jeg bare kjøpt et nytt ferdigrør, om du skal bytte alle er det jo kanskje greit å gjøre litt innsats og kone dem selv. Bøye dem må du uansett, mm du gjør det på verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobbernikkel er enklere å bøye pent og skal vel dessuten være mer solid. Jeg har også prøvd kobber og synes det er verdt prisforskjellen opp til kobbernikkel bare med tanke på hvor mye enklere det er å jobbe med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Kjøpt flenseverktøy på biltema og kobbenikkel-rør så får vi prøve-flense litt for eg går løs på jobben.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.