Mangler en del på Rs2 giroverføring.Delenr noen?

Anbefalte innlegg

Mangler en del på giroverføringen min til Rs2 girkasse. Regner med det skal stå en kule innpå overføringen på girkassen? Er det mulig å få taki hos møller? Evt noen som har liggende? Noe mer som mangler her?

P5301063.jpg

P5301062.jpg

P5301061.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du mangler kula som skal stå ned fra girvelgeren som går ut fra kassa ja.... mulig de har den på møller, men ikke regn med at den er billig... den støpealu biten der skulle de har 3-4k for mins jeg å huske...

 

men hør med de her, tror de kan hjelpe deg: http://jhmotorsports.com/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.Takker.For høre med de i morgen. Om noen har liggende er det bare å skrike ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta å sjekk sida dems, de leverer overhalingskits som bør passe giroverføringa di, så tror nok de har :)

 

Jeg mangler nemlig den delen selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte dette på møller og den delen med kula på + ny innmat i delen som går over kula kom på 1500.- Ble en dyr giroverføring tilslutt gitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt offtopic, men staget ut ifra denne alubraketten på overføringen. skal den stå rett ut, eller er den vinklet noe opp? har en mistanke om at min har fått en kakk, da den er meget vrien å få i 1 og 2 gir..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen her som kan svare på mitt spørsmål? skulle hatt bilen på veien i løpet av helgen, men blir ikke klok på denne overføringen. skal staget være paralelt med sjalte akslingen, eller skal det være vinklet oppover?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen her som kan svare på mitt spørsmål? skulle hatt bilen på veien i løpet av helgen, men blir ikke klok på denne overføringen. skal staget være paralelt med sjalte akslingen, eller skal det være vinklet oppover?

 

Min er vinklet litt oppover. Ligger ikke paralelt med brakett.

 

Selv problem med girskift førstegang montering. Jeg løsnet den 13mm bolten som overfører fra overføring til girstang og satt girkasse i 1gir og fikk en kompis til og plassere girstang der plasseringen ville være naturlig. Strammet også sjekket alle gir om plassering var riktig.

 

Siden du sier den er vanskelig og få i 1 og 2 gir. Hvordan er den og få i revers da den er enda lengre til venstre? Går det greit ?

 

Ble 100% på andre forsøk for min del

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er vinklet litt oppover. Ligger ikke paralelt med brakett.

 

Selv problem med girskift førstegang montering. Jeg løsnet den 13mm bolten som overfører fra overføring til girstang og satt girkasse i 1gir og fikk en kompis til og plassere girstang der plasseringen ville være naturlig. Strammet også sjekket alle gir om plassering var riktig.

 

Siden du sier den er vanskelig og få i 1 og 2 gir. Hvordan er den og få i revers da den er enda lengre til venstre? Går det greit ?

 

Ble 100% på andre forsøk for min del

 

Lykke til

 

den går helt fint i revers, 3,4,5 og 6 gir, men 1-2 er virkelig vrang. nå skal det sies at jeg er alene og skrur da, så får prøve å få noen med i morgen. slit å heise opp bilen, justere, senke bilen ned og prøve.hehe. men da er vertfall staget ut fra brakket ikke skadet hos meg. skal prøve din metode i morgen, takker for tips og svar! og takk for det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå justert meg grønn på denne overføringen, men fortsatt ikke helt bra! var ute på testtur med bilen nå i natt, men er ikke som den skal. kan det være selve spaken med kula som er så slitt at den gjør det vanskelig å gire akkuratt i 1 og 2 ? er litt slark i den kan jeg nevne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå montert 6trins 01e på 200`en og plages også m å få justert inn 1 og 2 gir..:S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet kasse 3 ganger i min S4 (denne har 2 stags overføring, men samme kasse)

De gangene jeg har hatt problemer med 1/2 gir har vært når justeringen ikker har vært helt som den skal. Da har 1/2 gir ligget helt ute til vesntre, slik at jeg har måtte presse girkulen litt ned for og få den i gir. Men hvis giret ikke ligger helt ute til venstre, kan det være at kassen har deffekt sjaltgaffel? Dette er jo et kjent problem på 01E kassene og entusiastisk kjørestil.

 

Enkleste måte å sjekke dette på er å prøve å gire direkte på kula/på staget for og se at den glir lett inn i gir.

Gjør den ikke det, så kan det bli dyrt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kassa til daniel er i ordne, siden jeg er så langfingra så måtte jeg sjekke om alle gira var der og det var dem ( før kassa ble satt i) men daniel har jo org 016 kasse, og der var jo revesj der hvor 6. Giret blir nå, dvs at revesj blir enda ett hakk til venstre i forhold til kammelkassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har bilde av overføring montert på kasse:)?

skal inn med kasse i bilen, men usikker på om overføringa er montert riktig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har no info om hvordan overføringa skal monteres?

skal muttera på braketten strammes helt tight:)?

muttera til girvelger stopper vel seg selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.