#1 Skrevet Mai 31, 2010 I vinter hadde jeg et stort problem med at kjølevæsken frøs ved ca -17 grader. Har tenkt å få bytta kjølevæsken nå men er usikker på hvilken jeg skal fylle på. Når jeg kjøpte bilen var det rød kjælevæske på bilen. Det ble byttet toppakning på motoren for et år siden og i den sammenhengen ble systemet spylt rent og det ble fylt på blå spylevæske. Jeg vet ikke hvilken type det var før, og vet heller ikke hvilken type jeg har etter bytting. På ekspansasjonstanken står det G12, men denne har jeg ikke klart å finne på noen bilrekvesitabutikk. Kan jeg bytte til G30 eller skal jeg bare fortsette å bruke en blå type? Jeg er redd det kan klumpe seg og bli tett, men har planer om å spyle gjennom systemet før bytting. Hvis forskjellen på rød og blå spylevæske ikke er vesentlig så beholder jeg en blå type..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2010 I vinter hadde jeg et stort problem med at kjølevæsken frøs ved ca -17 grader. Har tenkt å få bytta kjølevæsken nå men er usikker på hvilken jeg skal fylle på.Når jeg kjøpte bilen var det rød kjælevæske på bilen. Det ble byttet toppakning på motoren for et år siden og i den sammenhengen ble systemet spylt rent og det ble fylt på blå spylevæske. Jeg vet ikke hvilken type det var før, og vet heller ikke hvilken type jeg har etter bytting. På ekspansasjonstanken står det G12, men denne har jeg ikke klart å finne på noen bilrekvesitabutikk. Kan jeg bytte til G30 eller skal jeg bare fortsette å bruke en blå type? Jeg er redd det kan klumpe seg og bli tett, men har planer om å spyle gjennom systemet før bytting. Hvis forskjellen på rød og blå spylevæske ikke er vesentlig så beholder jeg en blå type..? Kjøp rød kjølevæske på Biltema. Spyl igjennom systemet og fyll 60/40-blanding. Kaldere blir det ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 31, 2010 Det var min tanke også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...