Hvor finne 20" RS6-II felger til min A4 B8?

Anbefalte innlegg

Jeg vet at Strømmen Bilformidling selger mye av disse felgene... Kunne kanskje høre med de? Du befinner jo deg relativt nærme også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thanks Bjørn Gisle. Sendte dem en mail nå så får vi se hva de sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik blir de seende ut med ET30. For min del blir de stikkende litt for langt ut. Dette er eksakt de felgene fra linken. 20x9 ET30 med 245/30/20 Yokohama Advan:

 

 

DSC00293.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til Møller bare for å høre, vet jo at disse originalfelgene har en svært høy prisklasse.

 

Her er svaret: Hei, denne felgen er ikke leverbar med det riktige innpresset til deres bil.

Hvis dette hadde gått ville en slik felg kostet 7500,- inkl.mva. pr.stk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til Møller bare for å høre, vet jo at disse originalfelgene har en svært høy prisklasse.

 

Her er svaret: Hei, denne felgen er ikke leverbar med det riktige innpresset til deres bil.

Hvis dette hadde gått ville en slik felg kostet 7500,- inkl.mva. pr.stk.

 

Ja, jeg har hørt med dem også. Man må gå for felgene som går på Q5 eller RS6. De finnes ikke i 20" for A4 i Audi systemet. Så da er det bare å lete etter de samme felgene for Q5 eller RS6 så finner de det. Rundt 23k totalt skulle de ha for 4 stk felger med klubbrabatten vår. Sinnsykt dyrt!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen er uakseptabel, greit nok at det er OEM men det finnes grenser... Moss Bil og Dekksenter har denne pakken med 245x30x20 Falken FK452 (som gir riktig rulleomkrets) og ET 35, felgbredde er ikke oppgitt i annnonsen men regner med det er 8.5".

 

Link: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26434590

 

Takk for linken. Har sendt dem forespørsel nå. Ser i annonsen at det er 9" bredde på felgene så de er perfekte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aabenrå fælglager har også disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for linken. Har sendt dem forespørsel nå. Ser i annonsen at det er 9" bredde på felgene så de er perfekte.

 

Kremt, ser det står 20x9 nå, ikke helt våken enda... :o

Ja sendte de en forespørsel selv igår, landet på ca 14 400,- inkl frakt til Trondheim..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aabenrå fælglager har også disse.

 

Var nettopp inne på siden til Aabenrå, har ikke hørt om de tidligere men tok meg en titt.. Er ute etter vinterdekk til mine 19" til neste sesong, de hadde et sett Nokian WR til 7300,- INKL frakt til Trondheim!

Det må være billig eller så er disse dekkene søppel..

 

Noen som vet noe om Nokian WR?

 

Edit: Tok et kjapt google-søk og jommen kom jeg ikke inn hit på forumet igjen, det viser seg at disse WR dekkene ikke holder mål til nordiske forhold, hard gummi gjør at de ikke går så godt overens med snø og is, derimot utmerket på vått føre etc. Da blir det nok Hakka R.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aabenrå fælglager har også disse.

 

Jeg forhørte meg med disse ifjor og de har ikke felgene i hypersilver, kun dark silver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker jeg rett nå så er Nokian WR ett ikke nordisk vinterdekk, å da er det å regne som søppel iforhold til Q merka dekk!

 

Men folkens!!

Jeg har målt både ved å prøve felg på A4

B8 og ved å måle, å det er MASSE plass i disse hjulhusene altså!!

 

En ting som er veldig avgjørende for om det poker med lavt innpress er senk!

(hjulet drar seg mye innover i hjulhuset og dekket er plutselig innafor)

 

Skal man ikke senke ytterligere enn s-line understell så er dette ca. dimensjonener som ikke skal stikke utenfor:

8,5x19 og 8,5x20 ET32

Dekk: ikke bredere enn 255 .. jeg hadde valgt 245.35.19 og 245.30.20 dersom innpresset var lavere enn ET35.

 

9x19 og 9x20 ET38

Dekk: ikke bredere enn 255. Ved innpress fra 42 og oppover så går det med 265.35.19 og 265.30.20

 

9,5x19 og 9,5x20ET44

Dekk: 255 og 265. (stassis Engineering kjører 9,5x20 et 47 med 275.30.20)

 

Bredere felg enn 9,5" hadde jeg ikke satt på en A4 b8 som ikke skal senkes.

 

Så til det som er kult : smil :

 

Prøvde 10,5x19 rundbaut på min A4 (Org. S-line understell)

Felgen har ett innpress på 52, og dette går rett på bak og det går helt kant i kant, kanskje 1-2mm innafor hjulbuen.

Forran må man ha minimum et49 på 10,5" felg for å få ett papirark mellom felg og fjærbein.

 

Ved senk:

Ved senk så kan jeg rimelig safe kjøre 9,5x20 et35 med 245.30.20

Jeg kan også kjøre rimelig safe med 10x20et42 med 255.30.20

 

I min fantasi kan jeg også kjøre 10,5x20 et48 med 255.30.20: eek :

 

For å toppe kransekaka kan jeg med litt usikkerhet klemme inn 11x20 et45 bak med 285.25.20 : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x19 og 9x20 ET38

Dekk: ikke bredere enn 255. Ved innpress fra 42 og oppover så går det med 265.35.19 og 265.30.20

 

Hvordan tror du det vil gå med 9x20 ET35 med 245x30x20 dekk på en B8 med senk?

 

Glimrende innlegg btw...

 

Edit: ser du skriver at det går rimelig safe med 9,5" ved senk, da er det jo et haaav av plass med 9", kjempegreier!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan tror du det vil gå med 9x20 ET35 med 245x30x20 dekk på en B8 med senk?

 

Glimrende innlegg btw...

 

Edit: ser du skriver at det går rimelig safe med 9,5" ved senk, da er det jo et haaav av plass med 9", kjempegreier!

 

Det vil gå perfekt. Det er de speksa jeg skal kjøre på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel bare å kjøre på Reinart ;)

 

http://www.finn.no/finn/torget/butikk/annonse?finnkode=26434590

 

Vurderer sterkt denne, jeg har letet så lenge etter inspirasjon til hva jeg skal kjøre på at jeg er blitt litt "felgblind" i det siste. Sykt slitsomt.

 

Yupp, de er allerede holdt av ;-) Lette hele fjorårets sesong etter disse i 20" med disse speksa så kommer sannsynligvis til å slå til på disse hvis ikke jeg får god pris på noen andre felger jeg har sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan tror du det vil gå med 9x20 ET35 med 245x30x20 dekk på en B8 med senk?

 

Glimrende innlegg btw...

 

Edit: ser du skriver at det går rimelig safe med 9,5" ved senk, da er det jo et haaav av plass med 9", kjempegreier!

 

Takk, men du må huske at 9,5" med et35 og 245 dekk får bra med strekk kontra 9" med 255 dekk!

Og strekk i dekk betyr veldig mye for om det subber eller ikke!I USA går det en A4 b8 med 9x20 et26 med 235.30.20, uten modifikasjoner av skjermer! Da er den sikkert senket 80mm, men felgene poket ikke!

 

Må også legge til at de forskjellige dekkmerkene ikke er like i bredden, noe av det smaleste premiumdekket i dag er Pirelli P Zero, mens favoritt dekket mitt Michelin Pilot Sport er av de breieste!

 

Dvs. 9x20 et35 med Michelin i 255.30.20 kan subbe forran

 

9x20 et35 med 245.30.20 er nok en helt perfekt kombinasjon etter hva jeg har målt!

Rulleomkrets perfekt, hjula kommer godt ut i skjermen, og det er nok gummi til at komforten i b8 beholdes :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eieren av bilen nedenfor kjører 9x20 ET30 med 225 (uvisst merke) og bilen subber ikke med fem stykker i bilen, noe jeg finner svært imponerende. Forøvrig nøyaktig denne senken jeg kommer til å kjøre med i første omgang. Eibac Sportline 50/45.

 

IMG_7671.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut hvilken senk du skal kjøre med til sommeren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut hvilken senk du skal kjøre med til sommeren?

 

Kjører på original senk S-line 30 mm jeg. Det holder for min del. Forrige A4en min var senket 50mm bak og 45mm foran og det så jævla bra ut, men jeg måtte bite sammen tennene hver gang jeg kjørte over en hump eller et hull i veien. 30mm holder massevis for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører på original senk S-line 30 mm jeg. Det holder for min del. Forrige A4en min var senket 50mm bak og 45mm foran og det så jævla bra ut, men jeg måtte bite sammen tennene hver gang jeg kjørte over en hump eller et hull i veien. 30mm holder massevis for meg.

 

Ja jeg var inne på tanken selv men klarte ikke la være...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg var inne på tanken selv men klarte ikke la være...

 

Hva blir det på deg da? Det ser jo unektelig bra ut med riktig senk da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva blir det på deg da? Det ser jo unektelig bra ut med riktig senk da.

 

Blir kun i fjærer i første omgang, Eibach Sportline som gir perfekt senk i mine øyne..

 

Slik blir bilen:

 

A4-Aruba-lowered-REAR.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.