Anbefalte innlegg

El. vinduene mine fungerer ikke de første 5 minuttene etter oppstart av bilen. Lyset i bryterne forsvinner og de funker ikke å ta opp eller ned. Men etter 5 minutter er alt i orden igjen. Sånn er det så og si hver eneste gang jeg starter opp bilen. Er det noen som veit hva det kan skyldes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som martin skriver her , releet er ofte synderen når lysene går bort og kommer igjen. Min var akkuratt lik når mitt releet holdt på å gå.

kan også være dårlig kontakt på relee "fotene"

Georg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som martin skriver her , releet er ofte synderen når lysene går bort og kommer igjen. Min var akkuratt lik når mitt releet holdt på å gå.

kan også være dårlig kontakt på relee "fotene"

Georg

Hvis releet er dårlig så hvorfor kommer da strømmen etter 5 min?

Hadde en opplevelse med mine vinduer i går, døren ble stående oppe en stund men tenning på om jeg ikke husker feil, Mulig motoren gikk oxo, Men da jeg satte meg inn i bilen og skulle åpne vinduet, var det ingen reaksjon.

Slo av motoren og startet opp igjenn og problemet var borte.

Resonerer bare jeg men kan det være at releet el, styreboks til vindusheisene mangler input fra dørbryter?

Vet ikke om dette var til særlig hjelp da....: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis releet er dårlig så hvorfor kommer da strømmen etter 5 min?

Hadde en opplevelse med mine vinduer i går, døren ble stående oppe en stund men tenning på om jeg ikke husker feil, Mulig motoren gikk oxo, Men da jeg satte meg inn i bilen og skulle åpne vinduet, var det ingen reaksjon.

Slo av motoren og startet opp igjenn og problemet var borte.

Resonerer bare jeg men kan det være at releet el, styreboks til vindusheisene mangler input fra dørbryter?

Vet ikke om dette var til særlig hjelp da....: rolleyes

Hvorfor strømmen kommer kan være mange muligheter , varme , rystelser osv :)

dog jeg hadde samme symptomene og det løste seg når jeg bytta relee

har også erfart at den "foreldre" kontroll kappen lager masse rare feil hvis den er ødelagt.

alt fra at kun fører dør kan kontrollere vinduene ned (mens de selv kan lukke de.

bak vinduer kan åpnes men ikke stenges.

bakvidu åpner når bilen låses

begge frontvinduer går ned og opp når en bare skal åpne fører siden.

Alt dette løste seg når jeg fiksa foreldrekontroll knappen.

Georg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da bør jeg prøve å bytte reléet først da? Det tar som regel ca 5 minutter etter oppstart før vinduene funker igjen, og da funker de hele tida, helt til jeg stopper bilen igjen. En sjelden gang så funker de et par sekunder etter oppstart før jeg må vente i 5 minutter. Derfor synes jeg det er litt rart om det er reléet som begynner å bli ødelagt da de fem minuttene er ganske pålitelige :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville oxo prøve å bytte rele eller låne ett for testing siden disse sikkert koster en del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilket nummer er det på det releèt, og hvor sitter det?

Min får og sånne "perioder" der gjerne et vindu ikke vil opp og lyset i bryterne slår seg av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glem det, den linken til Martin gav svaret på alt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet ny pris på slikt rele, hvor det sitter og hvilke tall som står sprayet på toppen av det?

Skal sjekke om jeg har et par slike liggende....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dette reléet som sitter ved sparkedekselet ved venstre side på pedalene? Hadde noe tull med mine vinduer, og byttet relé. Ble i orden da. Problemet med mine vinduer var at vinduene gikk opp av seg selv om de hadde stått nede og tømte bilen for strøm. Pris på nytt relé: 2500-3000 kroner på Møller. Kjøpte et brukt for 400 på forumet. Stort tykt relé, vanskelig å ikke se det når du åpner sparkedekselet. Ser det er linket med et bilde av et litt lengre opp.

rele363delenummer.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et rele og brytere inkl foreldrepanel liggende om det skulle være int.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpne releet og gå over loddingene. Fant ein dårlig lodding på mitt, og sparte meg for ein del kroner:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.