Anbefalte innlegg

Da jeg i dag for første gang så noen solstråler bestemte meg for å vippe takluka opp etter gammelt. Fikk jeg ett leit problem da den skulle vippes igjen igjen. Den ville ikke igjen!

Bilen er enn 1996 polo c - concept. Takluken betjenes med sveiv. Og kan skrus bakover og vippes\tiltes. Nå står den med vippen åpen, og vil altså ikke igjen. Da det er enn låseknapp på sveiven, denne står på når sveiven står i midtposisjon. Når knappen trykkes inn kan sveiven betjenes i venstre og høyre retning. Problemet nå er at fordi om jeg trykker på knappen er sveiven låst i midposisjon.

Noen som har noen erfaringer med å fikse dette?

Min første tanke om hva som kan være gale , må være at det er noe inne i knappen som har hoppet av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skrur av sveiva kan du se den lille tappen som skal trykkes inn samt drevet som sveives rundt. Da bør du lett kunne sjekke om tappen lar seg trykke inn. Jeg har vært borti at takluka har kjørt seg fast pga en knekt aluminiumsdel som henger bakom drevet (som sveiva sveiver rundt). Aluminiumsbraketten i sin tur knekte fordi takluka var dårlig smurt og ga for mye motstand.

Det aktuelle drevet burde også kunne skrues ut for nærmere kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok , takker for respons.. Skal skru av i kveld og sjekke litt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.