#1 Skrevet Mai 31, 2010 Har ein 99 mod A6 med 1,9 Tdi så turboen lever sitt eget liv. Av og til fungerer den og av og til kutter den hele tiden. Må starte bilen på nytt for og få turboen tilbake. Bilen går vel i nødmodus rekner eg med. Har merket en ting og det er at det ofte skjer når det er vått ute av en merkelig grunn. Er det membran i wastegate som er deffekt eller noe annet? Håper noen kan hjelpe meg:) Mvh Sverre T Føyen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2010 Hadde samme problem på en Passat 1,9tdi (90hk). Der var det en vakuum-slange som var morknet hull i... Sjekk alle slanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2010 visst det hadde vert en slange skulle vel feilen vært der hele tiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2010 Les av feilkoder, tipper det er magnetventilen som styrer ladetrykket som er problemet, har vært borti det på 2 andre 1,9tdi tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2010 visst det hadde vert en slange skulle vel feilen vært der hele tiden? Ikke hos meg, der gikk den i nødmodus etter en liten stund med full gass, ikke ved normal kjøring, men opp bratte bakker og slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2010 hvor ligger magnet ventien da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2010 Tipper enten N75 eller treghet i vtg mekanisme inne i turbo som gjør at max ladetrykk overskrides og bil går i nød:) det kan være sporadisk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 2, 2010 går det ann og skifte wastegate eller må du bytte hele? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 8, 2010 har du VNT turbo, så kan den åpnes og rengjøres. 1. slange fra bremsevaacum til klokka, går armen hele veien da ? 2. evt rengjøre eksosdelen innvendig. 3. ny ventil N75 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...