Hvor kjøpe rimelige overhalings deler til 2,5 tdi? bilen rasa i tyskland..

Anbefalte innlegg

hei. har et lite problem her. lånte bort min transporter t4 2,5tdi med acv motor på torsdag. få fredag efta ringer de meg å sier at bilen har rasa. så nå står den på et verksted i tyskland. det virker som om de vil ha bilen min og sier bare masse rart.

 

det som skjedde ( sier kompisen min da jeg ikke var med på turen) at de lå å cruisa i 120kmt så fusket den litt så bare dabbet den av. motoren sviver rundt når de vrir på nøkkelen men ikke tegn til liv. reg reima er vist skiftet i fjor. tyskerne mener det er Pleuellager som er har gått dundas. er vel rådelager????

 

så det ser ut som om bilen må hentes til fredag da det ser ut som om de i tyskland ikke har noe særlig lyst til å fixe den. så får vel fixe den selv. men hva kan evt være galt og hvor kjøpe overhalings deler til en rimelig penge på nett. finner ikke bilen på autohausaz.com.

 

mvh fredrik p :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren sviver rundt uten tegn til liv syns det er høres rart ut at det er råde lagerene som er grunnen. Dette skulle bare ført til stygge motorlyder og til slutt totalras med "låst" motor etter min mening...

 

Min Caravelle, med samme ACV motor, stoppet brått for meg i fjor. Da var det dieselpumpe reima som hadde gått av. Forrige eier hadde byttet register reim, men tok seg ikke bryet med diesel pumpe reima....

Sitter forøvrig på motsatt side av toppen som regreima. Hvis du ikke byttet den samtidig kan det kanskje være greit å sjekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes det er rart at de sier det er total havari når den sviver rundt. det hadde vel smelt bra hvis det er total havari og de lå i 120. skal sjekke med forrige eiger ang diesel reim.

 

fant en kjekk side.. http://shop.vw-bus.com/index.php?cat=c154_Engine-Block---Parts.html&page=2

 

Hvis motoren sviver rundt uten tegn til liv syns det er høres rart ut at det er råde lagerene som er grunnen. Dette skulle bare ført til stygge motorlyder og til slutt totalras med "låst" motor etter min mening...

 

Min Caravelle, med samme ACV motor, stoppet brått for meg i fjor. Da var det dieselpumpe reima som hadde gått av. Forrige eier hadde byttet register reim, men tok seg ikke bryet med diesel pumpe reima....

Sitter forøvrig på motsatt side av toppen som regreima. Hvis du ikke byttet den samtidig kan det kanskje være greit å sjekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til! Jeg lå i 120 med en Daihatsu Charade eller noe sånt piss, da kom det et lite brak, litt røyk og så var det game over, motoren hadde visst skjært seg. Men 1.0l 3cyl er kanskje ikke helt det samme.. hehe

Kjipt å bli stående med havarert bil i utlandet, har skjedd meg før.. Har du Falken? Da frakter de jo bilen helt hjem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til! Jeg lå i 120 med en Daihatsu Charade eller noe sånt piss, da kom det et lite brak, litt røyk og så var det game over, motoren hadde visst skjært seg. Men 1.0l 3cyl er kanskje ikke helt det samme.. hehe

Kjipt å bli stående med havarert bil i utlandet, har skjedd meg før.. Har du Falken? Da frakter de jo bilen helt hjem :)

 

De frakter desverre bare bilen hjem om den er kjørbar. og skal helst være reparert på verkstedet.

 

Erfarte dette når min cab Streika på vei til BR09 å ikke orka å kjøre tilbake med stopp ca vær mil. Eneste grunn til at de fraktet den opp var at den faktisk var "kjørbar".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ganske kjipt ja. det kom vist ikke noe brak heller så aner ikke hva som er galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange fine sider her ja :) spent på hva som kan være galt med denna kasse bilen min jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg mekka en deal med falken så de henter den i tyskland og leverer den hjemme hos meg. så da gjenstår det å finne ut hva som er galt og så handle deler :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig ut som om det er dieselreima som har ryki, skjedde det samme på min med de samme symtonene og det er jo ikke store jobben og bytte.

 

Du får ikke dem til å sjekke om det mangler tenner der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig ut som om det er dieselreima som har ryki, skjedde det samme på min med de samme symtonene og det er jo ikke store jobben og bytte.

 

Du får ikke dem til å sjekke om det mangler tenner der?

 

virker som om de ikke er så gira på å gjøre noe fornuftig.. de sier bare "motor kaputt" så vi får se. håper på at det er bare noe sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå står vist bilen på kaia i drammen og er forventet levert hjemme hos meg i dag. hvis det er noen som har peiling på disse 2,5tdi motorene så skal jeg ikke nekte dem å komme en tur å titte pått :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har skrudd litt nå og det virker som om stemplene tar borti ventilene. så det blir en liten overhaling :P finnes det noen haynes bok el lign, om dissa motorene ell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reima har vel hoppa over eller no da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reima har vel hoppa over eller no da

 

må ha gjort det :( skal dele motoren en dag for å titte mere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har skrudd litt nå og det virker som om stemplene tar borti ventilene. så det blir en liten overhaling :P finnes det noen haynes bok el lign, om dissa motorene ell?

 

Æsj...

 

Jeg bestilte meg en fin bok på nettet da jeg ikke fant noen haynes bok hvis jeg husker rett: klø :

 

Jeg husker selvfølgelig ikke hva den heter eller hvor jeg bestilte den, men kan prøve å sjekke opp når jeg kommer meg hjem. (Søndag)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haynes bok 3531 for Audi 100/A6 91-97 dekker alt det mekaniske ifm overhaling av disse.

Det eneste du må være oppmerksom på er at den ikke blir riktig på inn/utmontering av motoren og heller ikke på verdien på justering av dieselpumpa.

 

Det er godt mulig det blir rimeligere for deg å kjøpe motoren jeg har stående enn å overhale den du har.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haynes bok 3531 for Audi 100/A6 91-97 dekker alt det mekaniske ifm overhaling av disse.

Det eneste du må være oppmerksom på er at den ikke blir riktig på inn/utmontering av motoren og heller ikke på verdien på justering av dieselpumpa.

 

Det er godt mulig det blir rimeligere for deg å kjøpe motoren jeg har stående enn å overhale den du har.......

 

kjøpte sånn bok i går :) har fått litt priser fra han anders på ecconor og det var ganske bra priser. er jo ganske genialt med nyoverhalt motor og da, for da går den jo lett 3-4 00 tusen til :) men vi får c. er ikke umulig jeg trenger en kam av deg da. virker som min har fått litt merker på seg der den treffer løfterene. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.