#1 Skrevet Juni 1, 2010 Heisann. har overhalt toppen på en s4 2.2t. kjørte litt i går og oppdaget at vannet var fullt av gjørme fra forrige toppakning. fikk spylet ut det meste, men det er rester igjen. hvilken måte er mest effektiv for å få ut slik gjørme? Oppdaget ett nytt problem i natt. Når bilen byggde seg opp trykk, så forsvant all motoreffekten og den ville ikke over 6000rpm. Når jeg gidde full gass, så hørtes det ut som konstant turbofluttring. la meg under bilen og eneste plassen det kan være lekkasje er slangen mellom trykkrør og ic, da den var tredd skjevt på. kan det være tegn på alvorlig lekkasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2010 Det virker som at det løsner mer og mer i varmen, jeg har tappet ekspansjonstanken fire ganger no før det begynner å bli reint, men når den er av, så passer slangestussen som går ut i bunn av tanken perfekt for spylerdysen på hageslangen, så når jeg tredde den nedi hullet der og åpnet så flommet "gjørmevannet" ut returslangen til ekspansjonstanken, denne kan du bare holde utenfor skjermen så du spyler det ut på bakken, men er nok som sagt best å gjøre det mens det enda er lunk i kjølevannet. Ang. det andre problemet så høres det veldig ut som trykklekkasje ja, er nok best å trykkteste systemet for små rifter er gjerne usynlig uten trykk på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2010 nyttig svar, takker skal prøve det du sa. ang lekkasjen så var det slange på både turbo og ic som hadde falt av. det er nå ordnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...