Lakkere motor hva bør jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Jeg skal lakkere en motor som jeg har ute av bilen, hvordan bør jeg behandle den?

Jeg fikk et tips om at jeg kunne pusse ren motoren for rust og bruke Hammerite maling på den...

Vil hammerite vare?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen erfaringer med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel iallefall viktig at den er varmebestandig, vil jeg tro. Er Hammerite det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig billakk holder lenge, blir ikke så varmt annet enn ved eksos.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bengalakk er supert til sånt !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bengalakk skal visstnok være veldig fint ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ihvertfall ikke ha brukt vanlig lakk. Toppdeksel og innsug på motoren min er lakket med det en gang i tiden, og det ser ikke ut den dag i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lakka dieselmotoren i min Audi 80 1983 modell for to år siden. Brukte bengalakk på motorblokka, og sort silkematt quick-lakk (billiglakk) på toppdeksel, registerdeksel og div annet. Like fint i dag !!! Men man må jo gjøre delene helt rene og fett-frie først da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Por-15 engine kit :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En jeg kjenner brukte hammerite og er vist fornøyd med den, jeg lurte på andres erfaringer også :)

Hvordan stiller bengalakk seg i forhold til hammerite?

Har noen prøvd Por-15 engine kit? Noen erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte motorlakk jeg:p

Kjøpte hos Gasolin.no.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt lakk fra mekonomen - men ikke kjørt nok med bilen til at jeg vet hvor holdbart det er enda. Sørg for å gjøre blokken så ren du kan med stålbørster på drill etc, og husk å avfette den skikkelig før lakking. Jeg brukte forøvrig også syregrunning på denne - skal være bedre hefte i den.

Har hørt om folk som har brukt hammerrite, men er selv usikker, den er ratet til 80C - og mailet de når jeg holdt på og de anbefalte ikke produktet selv til akkurat motor....

Min motor har bare blitt varm et fåtall ganger, så som sagt så kan jeg ikke gå god for resultatet etterhvert, men så langt ser det greit ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt motormaling (pensel) fra Gasolin, og den er super!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt svart hammerite på en blokk for 2 år siden. Syns den ser like fin ut i dag. Mye mulig bengalakk holder, men tror den blir litt for matt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.