Girkassekoder til girkasser som passer Golf 1? Fra 4 gir til 5 gir.

Anbefalte innlegg

Finnes det noen slik oversikt? Har søkt litt rundt, men finner ikke noe.

Er selv på utkikk etter ny kasse til min Golf 1, da jeg vil ha 5 gir...men hører så mye om alle mulige kasser som skal fungere så hadde vært fint med en oversikt over hvilke girkassekoder jeg skal se etter:)

Sikkert noen andre som også hadde trengt en slik liste: klø :

Setter pris på tilbakemelinger: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan starte med å sjekke på http://www.doppel-wobber.de. Der finner du komplett liste over hvilke girkassekoder og hvilke typer som er blitt levert i de ulike Golf-generasjonene.

Du kan også bruke 020-kasser fra G2. Ikke mer bal å få dette til å funke enn en fra Einser, så lenge du skaffer deg en med 90 mm flenser. Mer om dette over en pils på Våler, om ønskelig:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan starte med å sjekke på http://www.doppel-wobber.de. Der finner du komplett liste over hvilke girkassekoder og hvilke typer som er blitt levert i de ulike Golf-generasjonene.

Du kan også bruke 020-kasser fra G2. Ikke mer bal å få dette til å funke enn en fra Einser, så lenge du skaffer deg en med 90 mm flenser. Mer om dette over en pils på Våler, om ønskelig:).

Tysk har jeg aldri kunne lese gitt og jeg skjønner såvidt hva du babler om:p

Fy faen så tett jeg er når det kommer til mekking...blir selv overrasket da jeg ser på meg selv som en oppegående person sånn ellers:shf:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tysk har jeg aldri kunne lese gitt og jeg skjønner såvidt hva du babler om:p

Fy faen så tett jeg er når det kommer til mekking...blir selv overrasket da jeg ser på meg selv som en oppegående person sånn ellers:shf:

Du kan bruke alle 5 trinns fra golf 2 så lenge det ikke er hydraulisk clutch/wiregiring (02A kasser) og for å gjøre det til mindre jobb så er det enklere å finne en kasse med 90mm flenser kontra 100mm pga at da må du bytte drivledd/akslinger.

Tips er å se etter Golf II 1.8 90hk kasser fra rundt 85-88 da disse er langstegede og har riktige flenser

Vanlige girkasse koder er 4S eller 4T

Ellers er det FF,FH,7G,9A og FD som ofte er levert i golf 1 men disse har kortere 5.te gir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om målet er sparing anbefales 4S/4T, som Rudi skriver. Dette må etter mitt syn være den typen som er mest kurant å få tak i brukt. Pass på å få med et 210 mm svinghjul på kjøpet, ettersom starteren ikke vil nå inn til startkransen om du monterer det fra 1,5-motoren.Vurderer sterkt å montere en slik i "vinterbilen" (tilsvarende bilen din, Stian), ettersom behovet for noe som er mer økonomisk/behagelig på langtur i dag er sterkere enn ensidig rask aks. Men så var det dette med å få tid til å skru, da: grønn :...

FF, FH og FD har så kort sluttutveksling at man knapt nok har høyere utveksling på 5. enn den originale firetrinnskassa har på 4. Gøy for oss som liker kjapp respons: ja :, men kanskje ikke det mest sparsommelige når man kjører langt i effektieft tempo. Selv med 195/45-15 havner man fort på 4500/min, så utestemmen må brukes inni bilen;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette her var ekstremt nyttig informasjon folkens!! Tusen hjertelig takk:)

Er faktisk håp for en stakkarslig kar som meg også...hoho:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.