#1 Skrevet Juni 1, 2010 Hadde min A4 Quattro på 4 hjulskontroll pga slitte dekk foran, dem på verksted sier at camber ikke e rett og ikke kan justeres pga bilen er senket. Stemer det??. E jo s-line understell på bil:confused:. plages med at dekka sliter på innsiden av hjulet: mad : og kjører på 235/35-19" med felger som har ET35. Noen her som kan gi meg noe svar: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2010 Camber kan ikke justeres på forhjulene enkeltvis. Eneste som kan gjøres er å flytte hele traversen sideveis slik at camberen blir mest mulig lik på høyre og venstre side. Kan også hjelpe å stille på pittelitt ekstra spissing (toe-in) for å kompansere litt for dekkslitasjen din. Hvor mye er bilen din senket? kun org. S-Line understell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2010 Camber kan justeres, men som sagt så er det begrenset til og justere hele traversen sideveis. Og siden det ikke er mc person forstilling, så skal vel ikke camber endre seg så mye ved senking som på andre biler. Kan ligge i spissingen og ja. Hvor mye luft kjører du med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2010 Camber kan ikke justeres på forhjulene enkeltvis. Eneste som kan gjøres er å flytte hele traversen sideveis slik at camberen blir mest mulig lik på høyre og venstre side. Kan også hjelpe å stille på pittelitt ekstra spissing (toe-in) for å kompansere litt for dekkslitasjen din. Hvor mye er bilen din senket? kun org. S-Line understell? Høres ut som mye arbeid det der: rolleyes. Hadde ikke noe problem før når eg hadde ET 35 på felgane, men nå når eg fekk ET32 på felgane så sliter det som f... Er orginale s-line understell men litt lavere fjører frame, trur det va noe med 35 og orginal fjører har 45 trur eg da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2010 Camber kan justeres, men som sagt så er det begrenset til og justere hele traversen sideveis. Og siden det ikke er mc person forstilling, så skal vel ikke camber endre seg så mye ved senking som på andre biler. Kan ligge i spissingen og ja. Hvor mye luft kjører du med? Den har vært inne på 4 hjulskontroll nettop, Lufta i dekka husker eg ikke: rolleyes siden eg har ingen dekk igjenn med luft på..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2010 Hmm, virker ivertfall som om det er viktig og ikke kjøre med for lite luft i dekka på disse. For lite luft så blir dekket liggende og trykke på dekkveggen, og da får man en smal stripe på kanten som er helt nedslitt. Kjører med 2.8 bar i sommerdekka på min. Litt mye kanskje, da den blir litt hard, men det burde hjelpe på problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2010 Hmm, virker ivertfall som om det er viktig og ikke kjøre med for lite luft i dekka på disse. For lite luft så blir dekket liggende og trykke på dekkveggen, og da får man en smal stripe på kanten som er helt nedslitt. Kjører med 2.8 bar i sommerdekka på min. Litt mye kanskje, da den blir litt hard, men det burde hjelpe på problemet. Ska prøve det når eg får nydekka imorgen etter mye om og men me den satans streiken: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...