Anbefalte innlegg

Jeg skal låne garasjen til min far i helgen, i forbindelse med bytting av ATF og motorolje. I den forbindelse lurer jeg på om noen kunne vært behjelpelig med litt VAG-comming på lørdagen. Så jeg får fyllt til rett nivå på tip-kassen. :)

 

Lokasjon er Son, så er det sagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skrudde jeg ut påfyllingspluggen samt tappepluggen, gikk løs på de små for å få løs bunnpanna. Da jeg kom til siste skruen var den litt rund fra før, og med litt for mye moment fra tidligere. Så ble den HELT rundt når jeg fikk gjort noen forsøk... Helv#¤% dritt!!!

 

Ikke har jeg en tilsvarende skrue å erstatte med heller. Kan jeg ta risken med å bore ut den siste og la rommet være toimt frem til mandag? Så får jeg hvertfall byttet alt det andre. Eller er den en liten mulighet for at oljen kan ta vegen der?

 

Om noen i folloområdet kunne bistått med ei skrue eller transport så jeg kunne fått kjøpt ei skrue, hadde dette vært supert!!!

 

For det andre tappet jeg 5 liter i løpet av natten, dersom det ennå ligger en del olje i filteret og i bunnpannen, er jeg kanskje på litt tynn is. Siden jeg kun kjøpte 6 liter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAHAHA! Av alt det utrolig jeg har gjort, tar vel dette kaka:

 

Var godt i gang med å bytte olje på automatkassa. Brukte fredag og lørdag på å bytte motorolje og fjerne bunnpannen på automaten. Fikk bytta fjernet filter og lot det renne til søndagen.

På lørdag kveld fikk jeg brodern og en kompis til å ta for seg lambdasonden, siden jeg tenkte rengjøre den i samme slengen. Gjorde da dette på lørdags kvelden.

 

Søndag morgen gikk jeg på med tilbakemontering og påfylling av ATF oljen. Fikk på 3,5 liter før det begynte renne. Skrudde sammen og startet motoren.

Det var en helvetes ulyd, men jeg tenkte ikke mer over det, tenkte kanskje det var pga manglende olje i kassa. Gikk gjennom girene i en 5 minutters tid, før jeg stengte av motoren for å fylle på ytterliggere olje. Fikk ikke på en dritt, det rant rett ut.

Startet bilen på nytt for å sjekke hva som gav lyden, da oppdager jeg at Lambdasonden ikke sitter i. FAEN Å DUM GÅR DET AN Å VÆRE?????? Men det stopper ikke her...

 

Jaja, tenker jeg. Får vel sette den i. Setter den på plass og begynner skru, det var da tungt å skru den rundt, men hadde hørt den var et helvete å få ut, så tenkte alt var som det skulle. Etter en drøy runde og et "byks" for nytt tak av bolten, oppdager jeg at jeg har avrundet gjengende på pluggen! Det var ikke min dag i dag!

 

Så nå kan jeg likegodt kjøpe bredbåndslambda... Noen som har en bra shop som kan levere meg i morgen???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.