#1 Skrevet Juni 2, 2010 (endret) Hei! har en 1.8T 1999modell. og i den forbindelse tror jeg clutchen min trenger en god gjennomgang. når jeg kjører i 1 gir (er jo ikke ofte men avogtil, dere skjønner nok hva jeg mener) høres det ut som et hjullager har tatt kvelden (snart i alle fall). jeg vet det skal ligge noe sånn inni der et sted, men hvor, bør jeg bytte clutchsett samtidig, hva koster noe slikt å få utført kontra gjøre jobben selv, er det "vanskelig" eller klarer en med "midt på treet" bilkunskaper det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2010 Sikkert utløselageret som kakler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2010 det kan sikkert stemme, hvor ligger dette, et helsike å bytte da eller? noen som har noen bilder eller lignende? men det er kun når jeg triller på 1. gir, og ingen av de andre girene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2010 ingen som har noe formening om dette her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2010 Det smarteste vil være å bytte clutchen også når du først har alt ute, med mindre du akkurat har byttet den. Utløserlageret ligger bak clutchen kan du si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2010 ahh, noen idé om hva noe slikt koster å få utført? (er redd jeg ser på store 5 sifrede tall...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2010 Du har no snart 2010-modell bil du... Et verksted tok rundt 6000 for denne jobben på en Golf 3 for en kompis nå i dag, inkl deler. Det er ikke den aller letteste jobben altså, det går en del timer med det. Stikkord er av med drivakslene og skru av og dra vekk girkassen litt. Tror de regnet 5t på verksted ca. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2010 6000 skal jeg klare.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2010 mer jobb om det er 4x4 på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 3, 2010 sjekket med flere personer fikk svar fra Møller først.. 12.000kr... haha,.. NOT GONNA HAPPEN! akkurat i dette tilfellet er jeg glad det ikke er quattro...ø 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 3, 2010 mer jobb om det er 4x4 på bilen De 5 min ekstra det tar å skru av de 4-5 skruene til drivakslen bak er vel ikke noe å tenke på Syntes det var helt kurrant å skifte clutch på min a4. av med stikkaksler skru løs kasse fra motor Løsne clutchpumpa og girskiftern skru vekk girkassefestene å fjern kassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 3, 2010 De 5 min ekstra det tar å skru av de 4-5 skruene til drivakslen bak er vel ikke noe å tenke på Syntes det var helt kurrant å skifte clutch på min a4. av med stikkaksler skru løs kasse fra motor Løsne clutchpumpa og girskiftern skru vekk girkassefestene å fjern kassa joda. men siden dette ikke er en rettstilt motor. og fordelingskassa til firehjulsdrifta ligger litt på baksiden av motor, så gjør det tinga 4 ganger så trangt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 3, 2010 så hadde jeg bytta til enkelt masse svinghjul og bedre clutch ser at du har trimmet en del og dobbelt masse svinghjul er dårlige greier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 3, 2010 men det kan vel ikke være girkassa som er gåen da? er dette noe som byttes i samme slengen? kom bare til å tenke på det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...