Ladetrykk på instrumentpanel 2.2T (rett visning)

Anbefalte innlegg

Trodde jeg hadde opplevd det meste på denne bilen nå. Men dette må nesten være feil. Fikk slettet feilkoder på vw-audi forhandler sist torsdag. Siden da så har boost ligget som "faktisk" ladetrykk ved kjøring. Når bilen startes og når den står stille så viser display 0.0

 

Har vekslet mellom 200 map (grenser seff til 1.1) og til min 300 map (1.8) Da justert opp trykket.

 

Har også sjekket med vdo instrument i tillegg som gir likt ladetrykk som display. Er dette tilfellet at den nå viser rett ladetrykk uten atmosfæren? Noen andre som har opplevd det samme. Noe som gjør at den går til "normal" visning er at man ved stille stående trykker på diagnoseknappen.

 

Jeg skjønner...skjønner..skjønner INGENTING lengre. :confused: Bilen går Jxxxxx godt,og er eu-godkjent etc. Men vil jo vite hvorfor dette skjer.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har opplevd lignende? Irriterer meg!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Joda, jeg opplever det stadig vekk faktisk, hos meg er det dårlig kontakt i instrumentpanelet.

Sjekk allikevel slangen som går fra motoren til ECU'en, koblingen til 'fuktkanna' under plastdekselet på torpedoveggen er ofte dårlig..

(Men når sant skal sies, har jeg aldri opplevd å kunne 'resette' turbotrykkmåleren ved å trykke på noen hendel..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Joda, jeg opplever det stadig vekk faktisk, hos meg er det dårlig kontakt i instrumentpanelet.

Sjekk allikevel slangen som går fra motoren til ECU'en, koblingen til 'fuktkanna' under plastdekselet på torpedoveggen er ofte dårlig..

(Men når sant skal sies, har jeg aldri opplevd å kunne 'resette' turbotrykkmåleren ved å trykke på noen hendel..)

 

Da er vi værtfall 2 : bh : Sjekket ecu koblinger,filter etc. Må vel ut med instrumentpanelet til slutt vil jeg tro da ja.

 

Thanks :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme feil som deg tror jeg. Min viser nå konstant 0,2, men den går som bare det. Nesten så jeg syns den går bedre nå.

 

 

Fikk du fikset problemet ?

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme feil som deg tror jeg. Min viser nå konstant 0,2, men den går som bare det. Nesten så jeg syns den går bedre nå.

 

 

Fikk du fikset problemet ?

 

 

 

Robert

 

200-map'en takket for seg og det gjorde 300-map'en etterhvert også. Testet med orginal hjerne for 3 uker siden og da viste den rett både på display og turbotrykksmåleren som er montert. Kjører med 250-map til daglig så da blir det feilt på displayet uansett. Jeg var ut med instrumentpanelet og renset med elektrospray uten at det skjedde noe bedre. Men disse kan vel til tider være litt "ustabil": rolleyes

Montert ekstern måler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

200-map'en takket for seg og det gjorde 300-map'en etterhvert også. Testet med orginal hjerne for 3 uker siden og da viste den rett både på display og turbotrykksmåleren som er montert. Kjører med 250-map til daglig så da blir det feilt på displayet uansett. Jeg var ut med instrumentpanelet og renset med elektrospray uten at det skjedde noe bedre. Men disse kan vel til tider være litt "ustabil": rolleyes

Montert ekstern måler?

 

Har aldri hatt problem med displayet siden jeg kjøpte den for 4,5 år siden. TS-Racing oppgraderte til 380 hk kitt for ca 1 år og da ble det montert en 3 bar map sensor bosch. Slik at jeg nå må trekke ifra 0,5 istella for 1,0 som tidligere. Alt har funket bra, inntil på fredag.

 

Har ikke sjekket med ekstern måler, men skal få gjort det nå før jeg åpner instrument panelet. Bilen går som før, nesten så jeg syns den går bedre. Trodde først at den ladet mere enn "vanlig" som er 2.3 (dvs 1.8), fordi jeg syns den går bedre. Men det får jeg vite når jeg monterer en ekstern måler.

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.