Anbefalte innlegg

tenkte å få pulverlakkert disse her, men skal jeg presse i lager før eller etter?

Eller må det maskeres på noe vis...?( den er delt nå da, hadde bare ikke bilde)

kopi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å høre med di som skal ta jobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville maskert og lakkert, og så pressa i lager jeg i allefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte har de en spesiell tape som tåler varme de kan maskere med. Kommer litt an på tempen i ovnen de bruker. Jeg ville pressa ut lageret å maskert godt lagerflatene før lakking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om gamle lageret står i fremdeles ville jeg latt det stå i (om det er mulig), og så presse inn nytt etterpå. Jeg lot foringene stå i bærebruene når jeg fikk de lakkert, og så fjernet jeg de etterpå. Problemet med lager er kanskje at oljen kan begynne å lekke...?

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om gamle lageret står i fremdeles ville jeg latt det stå i (om det er mulig), og så presse inn nytt etterpå. Jeg lot foringene stå i bærebruene når jeg fikk de lakkert, og så fjernet jeg de etterpå. Problemet med lager er kanskje at oljen kan begynne å lekke...?

 

Mvh

EW

Greasen smelter mener du ;) Jo derfor ville jeg pressa ut lagerne som står i. Så slipper man at hele lakkeringa går i dass pga grease som smelter å renner utover alt. Sikkert ikke populært med de som eier ovnen heller med fullt av smelta grease inni der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville maskert og lakkert, og så pressa i lager jeg i allefall :)

 

Enig i den. : ja : Jeg vill ha bytta ut pulverlakk med understells sprøytelakk hvis det er et alternativ også.

 

Minst mulig jobb med objektet etter maling/behandling da det gjør risikoen større for skade/avflassing. Vært der, prøvd det selv (god norsk oversettelse av BTDT) ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde nettopp sammen jobben på mine. Presset ut lagre, maskerte, sandblåste og fikk dem pulverlakkert. Brukte skikkelig sølvtape til maskering (type dyr, som vi bruker offshore). Litt arbeid å plukke av tapen etter pulverlakkering, men det gikk greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakkere uten lager i, å bare bruke skikkelig luft "dremel" med sliperull på så går det nok bra :) om du lakkerer med lageret i så er det fare for både fett som smelter og att du river av flak med lakk som henger fast i lageret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar folkens :) har tilgang på den dyre sølvtapen, så jeg prøver det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.