Anbefalte innlegg

Har en A3 8l 1,9 TDI '00-model som ikke vil starte: mad :

Bilen har gått 164' og har ikke hatt liknende problemer siste 20 mnd (40'). Litt treg gløding i vinter, men skiftet bare den ene glødepluggen som var gåen, kan være noen av de andre er slitne.

Problemene startet søndag, da det måtte 2 forsøk for å få start. Siden har den vært til og fra, men i dag har den bare vært død: bråk :

Starteren hiver rundt "som normalt" når den ikke starter, men har lagt merke til at lampa med symbolet for gløding uteblir hver gang dette skjer.

Da går mistanken til motorstyringa. Er det noe med denne som er problemet?

Prøvde med VAG COM i kveld. Denne strevde lenge med å få kontakt. Da den gjorde det, dukket det opp ett par forskjellige feilmeldinger på andre ting, mens motor sa "no communicasion"

Håper noen kan hjelpe meg med dette, da jeg ser for meg "mucho dineras" på et merkeverksted: gråter :

Kjetil

Edit: her er diagnosen

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8L0 920 900 E

Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D56

Coding: 00040

Shop #: WSC 00030

XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ5Z0E4098092

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

49-00 - No Communications

Skjønner ikke mye av dette selv, men vet det finnes mange kloke hoder der ute!

"CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Engine Control Module faulty"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk spenningsforsyning til Motorstyrenhet.

Spenningrele til styrenhet har vært problem på andre TDI biler.Vipp av kappen på relet og sjekk loddepunktene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk spenningsforsyning til Motorstyrenhet.

Spenningrele til styrenhet har vært problem på andre TDI biler.Vipp av kappen på relet og sjekk loddepunktene.

har du noe nærmere forklaring på hvor man finner dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du er inne på noe der! Fant en gammel tråd hvor loddepunkt på laderelè var problemet på TDI med samme symptomer som min (Ikke lys i glødelampe når den ikke starter):)

Men, som Hans Frederik spør; hvor finner jeg dette? Finner ikke noe om motorstyring i Haynes-boka heller.

Beskrivelse av lokalitet og utseende på relè ser ut til å være neste steg på veien mot frisk bil:o

Edith:

Mulig det var det fuktige vestlandsværet som gjorde utslaget, men etter litt prøving, starta bilen igjen. :)Flytta den, og dermed var det stopp.

Har rørt litt på kontakter, samt ett par relèer, og har deretter starta alle 10 - 15 gangene jeg prøvde igjen.:o

Er det noen av disse? Tar fremdeles ikke sjansen på å kjøre bilen

Jølster 062.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener og tror at spenningsrelet ligger inne i bilen. Rett i nærhetan av pedalene på ei releskinne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant relèet på relèskinne ved pedalene. Visste ikke hvilken det var, så jeg holdt på hver enkelt mens jeg skrudde av og på tenninga, til jeg kjente "klikket". Deretter plukket jeg det ut, og glødelampa forsvant med tenninga på.

Vippa av kappa på relèet og der var det en dårlig lodding! Har nå lodda dette, og montert alt på plass igjen. Er spent på resultatet:pVår '10 072.JPG

Relè 109

: rock :Takker så langt til Cato og Hans Frederik:)

Vår '10 076.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge :D gleder meg til å høre hvordan det gikk :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fungerte altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)

Har nu kjørt over 50 mil etter lodding, uten feil, så jeg regner med at jeg kan friskmelde dette problemet;)

Hans Frederik; kommer gjerne ned en dag for ny VAG COM - sjekk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

50mil allerede faktisk :D Langtur? yesyes, det er bare å komme en tur!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnest det eit slik spenningsrelè i audi 80 1,9tdi 1994 mod også? I så fall hvor?

Har samme problem med gløding, og ingen feilkoder...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.