Problemer med å få motoren til å gå skikkelig

Anbefalte innlegg

Jeg ble tvunget til og bytte motor i min 96 mod vento pga motorhavari. Jeg hadde en 1,6 l motor med 100hk. Det ble satt inn en like dan motor men den har jeg problemer med å få den til å gå skikkelig, samt den nekter å dra mer en 5000 o/min.. Den skal vell kunne dra lengre, hverfall den gamle gjorde det.

Er det noen som har noen tips for hva som kan forårsake disse problemene jeg har fått?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren du satte inn hadde samme motorkoden som den du tok ut burde det ikke være noe problem å få dette til å virke. Om du likevel har problemer er det et hav av ting som kan være feil. Vet du med sikkerhet at den nye motoren fungerte bra der den kom fra? Det irriterer veldig å drive feilsøking på koblinger og arbeidet som er gjort hvis det viser seg at motoren faktisk ikke fungerer.

Men ting som bør sjekkes er i all hovedsak:

-Bensintilførsel (bensinfilter, dyser, slanger)

-Tenning (tennkabler, tennplugger, coil(er))

-Huking av registerreim

Så må du være sikker på at alle kabler til tempfølere osv er riktig satt.

Det at motoren ikke går over 5000rpm kan være feil på f.eks. rotoren, slik at du får en slags turtallssperre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis tannreima ikke er satt på merkene sine, vil den sperre på 5000 o/min. Det holder med en tann eller to feil.

Mvh.

Eirik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke ut dette og se om jeg ikke får den til å gå skikkelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.