Anbefalte innlegg

Har en passat 1,9tdi 02 med et eller anna feil på ABS.den jobber når jeg bremser i veldig lav fart,rett før bilen stopper.Skjer ikke alltid men veldig ofte,så bremse strekningen blir en del lenger enn den skal være da bilden liksom sklir frem en 1 og 2 meter ekstra.

Når jeg sjekker ladingen via wag-com så sier den 13,60v,samme om turtallet er på 800 eller 2500,defekt dynamo/børster/regulator/batteri som igjen fører til feilkoden og tull med ABSen?

"EDIT" Sjekket batteri og lading og det er fint(12,6v/14,2v)

Thursday,03,June,2010,19:02:32:59303

VAG-COM Version: Release 704.1

Address 03: ABS Brakes

Control Module Part Number: 4B0 614 517 G

Component and/or Version: ABS/ESP front 1728

Software Coding: 04257

Work Shop Code: WSC 00028

1 Fault Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis en eller fler absgivere er møkkete sjer dette ofte på audi vet jeg, uten at man finner nå feile verdier eller feilkoder.

Bruker å bli bra med en rengjøring av givere, har selv opplevd dette, og det har blitt bra etter rengjøring.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan rengjør enn den fremme,kommer ikke til den av det jeg så...Hvordan får jeg den ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gå på måleblokk på abs og se på hastigheten på de 4 hjul, om en abs sensor er på vei til å gå, så vil den somregel gå i 0kmt før de andre om man stopper bilen sakte og følger med på hastigheten på hvert hjul:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg dro ut minne med tang, men dette er skumelt da du fort ødeleger den, så du kan jo løse drivknutene å dytte de unna slik at du kommer til med en boks med bremserens og en blåsespiss.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gå på måleblokk på abs

Forklar litt nermere,har ikke allverden erfaring med VAG-COM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det heter kansje messureblock på vagcom, velg abs styreenheten først (03), så velger du måleverdiblokk (messureblock) så er det vel kanal 2 eller noe rundt der så får du opp kmt på alle 4 sensorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen,det var den ene føleren som ikke funka under 8 km/h,nappa den ut(satt ganske lett) og det var en stor dusk med stålspon på den.. funker fint nå..: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har og ABS problem på min audi 80 cab. ABS begynner å jobbe under 20 km/t ved svinging og slikt. Forsvinner når jeg pumper på bremsepedalen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.