#1 Skrevet Juni 3, 2010 (endret) Har en passat 1,9tdi 02 med et eller anna feil på ABS.den jobber når jeg bremser i veldig lav fart,rett før bilen stopper.Skjer ikke alltid men veldig ofte,så bremse strekningen blir en del lenger enn den skal være da bilden liksom sklir frem en 1 og 2 meter ekstra. Når jeg sjekker ladingen via wag-com så sier den 13,60v,samme om turtallet er på 800 eller 2500,defekt dynamo/børster/regulator/batteri som igjen fører til feilkoden og tull med ABSen? "EDIT" Sjekket batteri og lading og det er fint(12,6v/14,2v) Thursday,03,June,2010,19:02:32:59303 VAG-COM Version: Release 704.1 Address 03: ABS Brakes Control Module Part Number: 4B0 614 517 G Component and/or Version: ABS/ESP front 1728 Software Coding: 04257 Work Shop Code: WSC 00028 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2010 Ingen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2010 Hvis en eller fler absgivere er møkkete sjer dette ofte på audi vet jeg, uten at man finner nå feile verdier eller feilkoder. Bruker å bli bra med en rengjøring av givere, har selv opplevd dette, og det har blitt bra etter rengjøring. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2010 Hvordan rengjør enn den fremme,kommer ikke til den av det jeg så...Hvordan får jeg den ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2010 gå på måleblokk på abs og se på hastigheten på de 4 hjul, om en abs sensor er på vei til å gå, så vil den somregel gå i 0kmt før de andre om man stopper bilen sakte og følger med på hastigheten på hvert hjul:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2010 Jeg dro ut minne med tang, men dette er skumelt da du fort ødeleger den, så du kan jo løse drivknutene å dytte de unna slik at du kommer til med en boks med bremserens og en blåsespiss. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 5, 2010 gå på måleblokk på abs Forklar litt nermere,har ikke allverden erfaring med VAG-COM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2010 Det heter kansje messureblock på vagcom, velg abs styreenheten først (03), så velger du måleverdiblokk (messureblock) så er det vel kanal 2 eller noe rundt der så får du opp kmt på alle 4 sensorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 5, 2010 Tusen takk for hjelpen,det var den ene føleren som ikke funka under 8 km/h,nappa den ut(satt ganske lett) og det var en stor dusk med stålspon på den.. funker fint nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 5, 2010 Bare hyggelig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 5, 2010 Jeg har og ABS problem på min audi 80 cab. ABS begynner å jobbe under 20 km/t ved svinging og slikt. Forsvinner når jeg pumper på bremsepedalen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...