#1 Skrevet Juni 4, 2010 (endret) Høyre fremhjul driver å henger seg på, mer eller mindre. for et par uker siden hang det seg såpass på, att skiva ble svakt blå, og det var skikkelig varmt for å si det mildt. bytta bremseslangene, og sjekka stemplene att de går fint (2 stempla caliper) og klossene går fint. så jeg stusser litt. har ikke vært borti dette i jobbsammenheng, så jeg spør her i håp om att noen har vært borti noe lignende. henger ikke på like mye hele tiden, men virker som det blir værre etter litt kjøring. da jeg lufta bremsene foran, kom det veldig sakte væske på høyresiden kontra venstre. kan det være hovedbremsesylinderen som gjør dette? og jeg har jo også en såkalt bremseakkumulator istedenfor vanlig bremsekraftforsterker, kan denne være synderen? tråkker jeg hardt på pedalen når den står stille, kjenner jeg den vibrerer en del. ikke ABS på den 85 100 quattro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2010 Jeg har vært boti det samme på en 100TQ jeg hadde. Der var det hovedbremsesylindern som var synderen. Problemet kom spesielt nå det ble varmt i motorrommet. bytta sylinder og problemet ble borte Inge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2010 Jeg har vært boti det samme på en 100TQ jeg hadde. Der var det hovedbremsesylindern som var synderen. Problemet kom spesielt nå det ble varmt i motorrommet. bytta sylinder og problemet ble borte Inge og da hang kun ett av hjula? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2010 som morten spør om, kun ett av hjula? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2010 Husker ikke, mulig det var 2 hjul som hang på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2010 tore.. visuell inspeksjon av rør og slanger er kanskje ikke så dumt om om det kommer dårlig med veske på den ene kalippern... evt sjekk om det er mye drit i beholderen til bremseveska. Glideboltene regner jeg med du har sjekka om du har slike. Klarer ikke helt se at defekt master skal gjøre at du får mer kraft på det eneste hjulet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 25, 2010 Synderen var hovedbremsesylinderen. problemet var akkurat samme som inge postet over her, bremsene hang seg på når det ble varmt i motorrommet. mest på høyre foran, men også litt på venstre. så det var 2 hjul, ikke ett som jeg skrev først. Greit å skrive hvis andre får samme problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...