fusker ved tomgang, går fint ved lett pådrag men så...

Anbefalte innlegg

:bs:

har fått motoren min byggd oppa av cylmo, tr.heim nå nettopp, men sliter med at den ikke går rent, fusker lett ved tomgang, men går lett når jeg enten ruser,eller kjører iveg, men såsnart jeg når en halv bar trykk, begynner den å hakke, omtrent som at en cyl ikke tenner:( har byttet hallgiver og plugger... men kan det være coiler som er problemet? får riktig trykk om jeg biter sammen tennene og bare holder gassen, men fusker helt til jeg kommer meg under 0,5 bar igjen...

 

mvh. Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i gjengen!

Vi er fler som har slitt med det samme det siste halve året.

 

Selv har jeg byttet alt av plugger, coiler og lmm. Uten bedring!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være coiler, eller kablene til coilene feks:) Kreves mere av coilen ved ladetrykk for å gi nok spenning til å gi gnist enn når den har et lavere trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble også rådet å sjekke Lambdasonden, om den var sotet. Den var HELT hvit, så noe av fuskingen tror jeg kommer herfra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv trykktesting,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tips til hvilke slanger, og hvor jeg bør koble meg inn for å gjøre trykktestingen enklest/ mest effektiv? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tips til hvilke slanger, og hvor jeg bør koble meg inn for å gjøre trykktestingen enklest/ mest effektiv? =)

 

Det vet nok andre bedre enn meg, men regner med det er snakk om ut fra turbo og gasspjeld, ev, vakumslanger som går inn på manifold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har blitt verre nå=( fusker allerede ved 1/0 bar... men varierer litt, av og til kan jeg dra den til 1,5/ en halv slik som sist... har netopp ver opp med slanger fra turbo til innsug og byttet klemmer, så tror ikke det er der... ikke mellom innsug og dump heller, skiftet slanger der forrige uke:( kun mellon innsug og måler som ikke er skiftet... men hvor går slangen som skal inn på hjernen/ms tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen til motorstyringen går fra et T-stykke på torpedoveggen og så inn i hjernen. Denne er av gummi med "stoff" på utsiden orginalt. Lurer på om den ikke er sort og grønn om jeg ikke huskert feil.

 

Ellers så må jeg si at jeg, som flere andre her mistenker tenningsprøblemer.

Tips der er og koble av en og en dyse for og så høre etter om gangen endrer seg

 

Start i en ende, koble av dysen og hør om gangen endrer seg. Hvis ja, plugg den tilbake og prøv neste.

Finner du en dyse hvor turtallet/gangen ikke endrer seg så her du en synder.

 

Deretter er det 6 feilkilder som er ganske standard.

Plugger (de hadde du vel byttet)

Coilstaver (en kort "pluggledning" mellom coilen og pluggen) Er det sprekk i disse bør de byttes

Selve Coilen(e) Disse står vel oppført i servicemanualen med bytteintervall på 160 eller 200t km så de ryker...

POS (tennings forsterker) sitter montert lengst til venstre på torpedoveggen 2 stk.

Sprekker i leningene til coilene

Feil på hjernen

 

Coilstaver er enkle å bytte, sjekk etter sprekker ved å bøye litt på de.

Coilene ryker som sagt, gjerne når bilen har passert 200t km. Og ladetrykk hjelper heller ikke på levetiden...

Nye coiler kan kjøper i landet for ca 1800 pr stk.

POS, her sitter det 2 moduler på torpedoveggen. hver med 3 forsterkere innebygget.

Disse kan du kryssbytte for og se om feilen flytter seg til en annen sylinder.

Gjør den det, da er av POS defekt. Disse kan også kjøpes her i Norge. Men er dyre, tror de ligger på ca 2000 stk,-

Ville nok kjøpt et et sett fra 034 motorsport om du har råd da.

Spekker i lendingsnettet til coilene er heller ikke noe uvanlig. Det som skjer er at leningene som ligger i topp dekselet plir sprøe og du kan få kort sluttning i disse. Dette igjen kan ødelegge POS'ene. Her kan lodde inn nye leninger, det tar tid men kan spare deg for mye penger. Anbefaler og bruke varmebestandig kabel. Dette kan du få kjøpt av din lokale elekriker.

 

034 Motorsport i USA selger et bra kit, men da til ca 650$+frakt som inneholder Coiler med innebygger tenningsforsterker. Disse monteres på staget mellom demper tårnet unna varmen. Her benyttes da plugg ledninger i steden for.

Her følger det også med lendingsnett som er "plug and play"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lagtopp nye ledninger til coilene nå, var sprukkene og oppmorknet så og si hele veien:s håper dette gjør susen... venter på at gelè'en skal stabilisere seg nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lagtopp nye ledninger til coilene nå, var sprukkene og oppmorknet så og si hele veien:s håper dette gjør susen... venter på at gelè'en skal stabilisere seg nå...

 

Vanlig feil med liknende symptomer i allefall dette:) Lykke til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ut å prøvde etter at jeg fixet ledningene... fusket da også:/ men oppdaget til min store overraskelse to rimelig store hull mellom cooler og turbo, har fixet dette problemet nå, men venter med prøvekjøringa til jeg skal hjem, rydding nå, så er det en kort natts søvn før det er på tide å møte på jobb igjen... opp 06.00 da:S

G night every one!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akk nei... fusker fortsatt fra 0,5 og oppover... er det mulig å måle om det er coilene tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye plugger kan faktisk være defekte, prøv en av de gamle pluggene, og bytt en og en av de nye. For å teste gnisten, bør du ha en tenningsprøver (en 'plugg' med variabel skrueåpning) men en gammel plugg med god åpning funker greit. Løsne alle injectorplugger, skru evt. ut pluggene, og legg hele coilpakka oppå toppen. Få en til å dra på starteren mens du kikker på gnisten, den skal være feit og blå selv med god åpning. (Problemet kommer med trykk.) Jeg mistenker vel en coil hos deg siden motoren går greit på tomgang. POS-feil opptrer oftest (ikke alltid..) som at en kanal forsvinner helt, evt. fusker mer eller mindre hele tiden. Kan noen ganger testes med kjølespray.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet Lambasonden, forsvant alle symptomer som dugg for solen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet Lambasonden, forsvant alle symptomer som dugg for solen...

 

skal prøve en annen lambda i dag:) men er ganske sikker på at det er coil som er problemet:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg tok feil! :P

 

Hjalp ikke en dritt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd annen lmm og lambda, ingen forandring, byttet plugger igjen, ingen forandring, bestilte coiler i går...

es tuning på mandag for å fåbort tikking fra toppen=) nettopp byttet ventil løftere, men tikker til tider veldig hardt fra en ventil:s

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får bare holde det oppdatert her inne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bytter jeg N75 i morgen. Trøste og bære!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problem løst, kjøpte nye coiler og coilstaver, men holdt med å bytte stavene:)

5 rs2 coiler til overs... :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.