For myk fjør til resirk-ventil?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en S6 C4 som jeg har en Forge-replika resirk ventil i. Da jeg kjøpte den, fulgte det med 3 fjører. Brukte bare den som sto i, og den funker som bare det.

Men hvordan vet jeg om den er for myk eller stram? Hva er best? Stram eller myk? Regner med at hvis den er for stram, så vil den ikke fungere orntlig før den får skikkelig trykk, og dermed "kvitre" på lave turtall? Men hva om den er for slakk? Vil det resultere i lavere trykk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hvis du har normalt trykk i hele systemet ditt, uten lekkasjer og annet som kan skape trykkforskjeller.

Fjæren har normalt en liten arbeidsoppgave, og normalt holder den svakeste plenty, og da funker ventilen som den skal også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva vi må gjøre for å få klistra det at det IKKE ER FJÆRA som gjør at ventilen funker som den skal i en resirk/dump?

Her er det faktumet at du har samme trykk på begge sider av ventilen som gjør at den ikke beveger seg, og ved å endre trykket på "den lille slangen" så skaper du ubalanse, og ventilen presses opp og ventilerer ut overtrykket på trykksiden. F.eks seismikkanoner brukt i oljeindustrien holder seg tett 100% på det prinsippet, totalt UTEN noen form for fjær! Der snakker vi i prinsippet om en "dumpventil" som holder et trykk på 140bar (ja, etthundreogførti) uten å lekke. Slå DEN ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.