#1 Skrevet Juni 6, 2010 Hei! tyr til deres tips å råd igjen Tenkte jeg sko senke A4'en litt til i front får å få den godt ned, sko til å justere men ikkje sjangs til at jeg sko klara å skru på mutteren Heiv på sånne fjørstrammere å prøvde på nytt men samme saken. Har mutteren sett seg i gjengene da? Går de å fikse dette på noen måte? Merke er Weitech eller noe sånt. Setter pris på hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2010 Går som regel med en hammer eller noe i den duren Kan jo prøve å dynke i CRC/WD40 først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2010 har prøvd med ein haug med crc å høytrykkspylte gjengene først for å få vekk al grus å drit. Kan jo prøve med hammer men mutteren er av plast så er litt surt å ødelegge den og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 6, 2010 Er den av plast?! Har aldri vært borti noe annet enn alu.. Funker å sette et skrujern på mutteren og så slå litt med hammer, men skjønner at du er skeptisk om den faktisk er av plast.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 6, 2010 Plastikk virket litt snålt. Bare vært borti aluminium selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 6, 2010 Det merkeligste er jo egentlig at den har satt seg fast når det er plast. Er jo derfor mange bytter til plast, nettopp for at den ikke skal sette seg fast (to fiffige rim, gitt). Sett justeringsnøkkelen i hakkene sine, og prøv deretter å bank på justeringsnøkkkelen med hammer for å se om den løsner. Gjerne begge mutrene og i hver sin retning, selvsagt - sett at du ikke har settskrue på justerinsmutteren. Hvis dette ikke går og du tør å prøve, prøver du å sette en skrutrekker i et av hakkene og banke på hodet til skrutrekkeren for å sjokke den løs. Ellers har en stor rørtang hjulpet meg i mange tilfeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 6, 2010 Sleit med det samme selv i går. Ble drittlei og tok ut hele fjærbeinet først som sist. Tok av fjærene og pusset med stålbørste, smurte godt med caramba (rustløser) når jeg hadde spist litt var det bare å justere i vei Måtte løsne mutterne med hammer og dor da. Kjedelig jobb, men er overkommelig. Tok bilen til brodern også etterpå, så det var ikke så ille 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2010 Den er nokk av plast, er hvertfall ikke alu eller stål har også settskruer men har løsnet disse men går fortsatt ikke. Får prøve ideen med hammer på nøkkelen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 6, 2010 Er nok samme som KW bruker. Kompositt plast greier.. Prøv det med en stor rørtang før du tar hammern fatt. Luitt kjipt å knuse muttern.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 6, 2010 klarer vell ikke knuse mutteren med å slå på nøkkelen til den? Da tåler det ikke så veldig mye de greiene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 15, 2010 Tålte veldig lite juling drog det jeg kunne å vips der va det ene hakket til nøkkelen skal i ødelagt prøvde å slå med skrujern og men lagde bare hakk i plasten får vell spara meg opp til ett nytt noen som har tips til BILLIGT justerbart senkesett?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 15, 2010 Om det er samme gjenger som på noen sett som har alu-muttre så kan du kanskje få kjøpt bare alu mutterene og sette på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 15, 2010 Regner med at du prøver å få den løs med å skru begge veier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 15, 2010 Om det er samme gjenger som på noen sett som har alu-muttre så kan du kanskje få kjøpt bare alu mutterene og sette på? Kan jo verr en mulighet det ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 15, 2010 Regner med at du prøver å få den løs med å skru begge veier? Prøvde begge veier slo å slo med skrujern men bare slo det lengre å lengre inn i plasten. hadde og fjørklemmer så det var heller ikke noe trykk ned på mutteren. Sitter rett å slett bom fast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 16, 2010 Du må ikke bruke noe skarpt, da blir bare slagene overført inni plasten og du lager hakk. Bruk en butt stor dorr eller meisel. Har bestandig fått det rundt. Men det er kanskje ikke best plass å få slagg på inni skjermen. Prøv å ta fjærbeinet av istedenfor å ødelegge det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 16, 2010 noen som har tips til BILLIGT justerbart senkesett?? Og da havner du i samme fella igjen. Billig justerbart er ikke justerbart. Da får du justert det første gangen du setter det på bilen så aldri igjen. Legg heller litt mere penger i det og kjøp rustfritt så slipper du å fa samme problem neste gang du skal justere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 16, 2010 Trenger ikke å være billig for at du ikke skal få justert. Når jeg hadde H&R, så hadde justeringen på bakdemperen satt seg sånn at jeg ikke fikk justert. Og H&R går ikke akkurat under billigsjangeren. Men at justeringsmutteren til trådstarter sitter fast, er nok garantert at gjengene ikke har blitt gjort rene tilstrekkelig før man har justert. Utenom det, så har ikke plasten mulighet til å sette seg så godt fast mot metall - uansett hva slags metall det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 16, 2010 Og da havner du i samme fella igjen. Billig justerbart er ikke justerbart. Da får du justert det første gangen du setter det på bilen så aldri igjen. Legg heller litt mere penger i det og kjøp rustfritt så slipper du å fa samme problem neste gang du skal justere. Hadde jeg bare hatt pengene Er rustfritt som står på nå er 3 år gammelt minst å ser nytt ut etter en vask me høytrykkspyleren kan jo prøve med en "stump" gjenstand men får se når jeg gidder å prøve igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 16, 2010 Trenger ikke å være billig for at du ikke skal få justert. Når jeg hadde H&R, så hadde justeringen på bakdemperen satt seg sånn at jeg ikke fikk justert. Og H&R går ikke akkurat under billigsjangeren. Men at justeringsmutteren til trådstarter sitter fast, er nok garantert at gjengene ikke har blitt gjort rene tilstrekkelig før man har justert. Utenom det, så har ikke plasten mulighet til å sette seg så godt fast mot metall - uansett hva slags metall det er. Settet har sikkert ikke vert justert siden det var nytt så de har vell satt seg skikkligt fast i gjengene tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 16, 2010 Mulig dumt spørsmål, men det skader ikke. På kw er det en liten ubrako mot gjengene som "låser" mutteren. Du har ikke en slik du har glemt å slakke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 16, 2010 Er 1 sett skrue på hver demper, denne er selfølgelig løsnet, å skrudd helt ut just in case men sitter bom fast for det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 16, 2010 Om du unasett har ødelagt de, så bruk rør tang så får du justert.. mulig du må sette spenn i fjære så du får bedre plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 16, 2010 tenkte jeg sko prøve det neste gang:) Er det så lett som det ser ut til å ta av demperen? Ser ut til at de bare er til å løsne den nede å i dempertårnet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...